Ava - Music from an Imaginary Land (2017)

Wereld

4. Borders (7:59)
  5. Barrio (3:54)
  6. Ricordi (3:34)
  7. Pol (4:43)
  8. Mediterranean People (7:39)
avatar van oolong
Vrijdag gezien in Tivoli, in de Club Nine, wat een schattig klein zaaltje daar zo hoog in het gebouw. Een hele leuke, frisse band met jonge muzikanten, die mij qua energie en insteek wel wat deed denken aan het Vlaamse trio De Beren Gieren, al is het hele andere muziek. Giuseppe Doronzo speelt op baritonsax heel melodieus en vol verbeelding, de ritmes van Simon Leleux zijn heel gevarieerd en complex, en Esat Ekincioglu is werkelijk een geweldige bassist, die speelt met een enorm plezier, drive en ook met een bepaalde humor en drang naar het inslaan van nieuwe wegen. Wat bijvoorbeeld tot uiting kwam in een heel nummer met grote gedroogde soort van hele grote bruine snijboon tussen zijn snaren, wat aparte effecten opleverde. Een wonderschoon concert was het eigenlijk, al met al. Het album heb ik niet heel veel geluisterd, het klinkt wel goed maar ik heb het idee dat de spontaniteit die ik live zo aan ze kon waarderen, op de cd niet zo heel erg prominent is.