Triggerfinger - Colossus (2017)

Belgiƫ
Label: Mascot

1. Colossus (4:09)
  2. Flesh Tight (2:39)
  3. Candy Killer (2:47)
  4. Upstairs Box (3:00)
  5. Afterglow (4:11)
  6. Breathlessness (3:16)
  7. That'll Be the Day (3:12)
  8. Bring Me Back a Live Wild One (3:26)
  9. Steady Me (4:13)
  10. Wollensak Walk (5:37)
avatar van JVT
JVT
Flesh Tight is alvast niet verkeerd. Typische single, radio vriendelijk maar klinkt toch wel lekker.

avatar van JVT
JVT
De hoes doet me trouwens wel heel erg aan die van de nieuwe van Metallica denken.

avatar van spoiler
Geen Excelsior meer

avatar van SLRockingBass
Het eerste album van Triggerfinger op een, voor hun, nieuw label en dat hoor je! Nee, dit is niet meer de Triggerfinger zoals voorheen. Afgezien van de titeltrack en 'Flesh Tight', welke zeker nog wel klinken als vanouds.

Triggerfinger trekt van alles uit de kast om een nieuwe sound te creëren. Zo is er nu ruimte voor (meer) keyboards, een moog en onder andere een sax. Ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Een verandering was wellicht ook nodig na het (voor mij) matige 'By Absence of the Sun'.

Favorieten zijn tot nu toe 'Colossus', 'Flesh Tight', 'Bring Me Back a Live Wild One' en 'Steady Me'.

avatar van RickGretsch
Jeej, het (blauwe) vinyl heeft een hidden track. Ik dacht, waarom gaat die naald niet terug naar startpositie? Blijkt er een blanco stukje te zitten waar je hem even overheen moet zetten.

avatar van CWTAB
Enig idee wat voor bonustrack? Ik heb de blauwe vinyl niet voorbesteld dusja...

edit: zit die hidden track sowieso niet standaard na Wollensak Walk na 2 minuten? Of is er nog een andere track?

avatar van SLRockingBass
CWTAB Ja, de hidden track zit ook gewoon op de CD versie.

avatar van CWTAB
thanxs SLRockingBass, ik probeer altijd de "ultieme" betaalbare versie te kopen, al te dikwijls dubbels liggen omdat de vinyl met bonustracks komt (pakweg alles al van Steak N8)....

de hidden track bevalt me al zeer goed

avatar van RickGretsch
Dat weet ik allemaal niet, ik heb alleen het blauwe vinyl Maar jullie zijn er al uit geloof ik.

Nieuw geluid bij dit album. Daar keek ik erg naar uit na een aantal goede albums. Ik vind het vooralsnog lekker klinken.

avatar van Tav74
Openingsnummer/titeltrack is wel een leuke interpretatie van Isolation (Joy Division)

avatar van CWTAB
Tav74, dat zit ik al een hele week tegen iedereen te zeggen, vooral de Therapy version...

Therapy? - Isolation - YouTube

Iedere keer als ik de intro hoor, begin ik spontaan Isolatiiooooooon te zingen.... heel fel leentjesbuur gespeeld van de mannen....

De hidden track op Wollensak Walk is het hoogtepunt van de plaat voor mij: rammelende country rock (die mij om 1 of andere reden doet terugdenken aan hun cover van Angelene...)

avatar van Vinck
Tav74 schreef:

Leuke interpretatie...ik noem dat eerder erg ongeïnspireerd

avatar van Tav74
Vinck schreef:

Leuke interpretatie...ik noem dat eerder erg ongeïnspireerd

Dat was ook enigszins cynisch bedoeld, vind het er wel erg dik bovenop liggen.

Ik zag het nummer trouwens het eerst bij de Lowlands liveregistratie en dacht daar nog dat het een soort leuk outro was waarbij ze `dat was het` zongen...

avatar van Vinck
Haha oef, dan ben ik akkoord

Heb ze live ook een paar keer mogen aanschouwen en het is zeker een goede band die een (wild) feestje kan bouwen, maar 'Colossus' kan me toch (nog) niet bekoren...Vind het een erg rare plaat vooral. Het songmateriaal op bvb. 'What Grabs Ya?' vond ik toch sterker. Ook opvallend zijn de universeel positieve recensies; heb er werkelijk nog geen enkele negatieve gelezen. Daar zet ik toch ook vraagtekens bij...We hebben hier in België behoorlijk wat beters rondlopen dan dit trio.

avatar van bas2204
Ik wil ook liever de oude Triggerfinger terug. Doe mij maar het rauwe en ongepolijste materiaal van deze heren

avatar van popstranger
Af en toe scheurt het rockgewijs best wel prettig langs me heen maar qua originaliteit en in de ambacht deugdelijke en goede songs schrijven zijn er op Belgische bodem betere bands. Live zijn ze dan weer een pak gevaarlijker en dus beter.