Ofeliadorme - Secret Fires (2017)

Italiƫ
Label: HB

1. Alone with the Stars (4:30)
  2. Body Prayer (4:27)
  3. Black / Black / Black (4:15)
  4. My Soldiers (4:08)
  5. Birch (3:53)
  6. Visions (5:18)
  7. Feels (4:15)
  8. Hairbrushing (5:16)
avatar van E-Clect-Eddy
Italiaanse Alternative Rock, Indie Rock (Dream Pop / Shoegaze) met zangeres.

Jammer en vreemd dat de single Jupiter uit 2016 niet op dit album staat, is wel een officiële video voor gemaakt. Dat vind ik het meest interessante nummer van deze act (na het beluisteren van hun 3 releases).

Bij de eerste beluistering vind ik Visions ook meteen erg fijn.

avatar van Chameleon Day
Het hele album is een aanrader. Verdient meer aandacht.

avatar van Premonition
Ik zag dat de vorige twee albums ook al zijn toegevoegd door E-Clect-Eddy
Door Chameleon Day op het spoor gekomen van deze band (en met de nodige hulp van ene P. Gabriel). Dit is een interessante band, die electronica, dreampop, shoegaze en triphop vermengd met hun Italiaanse gevoel voor aanstekelijke popsongs.

avatar van Mjuman
Met dank aan OWC-leden (C= collectief) Chameleon Day enPremonition voor het noemen.

Niet verkeerd - eerste associatie: Portishead met minder onderkoelde hormonen, maar nog meers.

avatar van Mjuman
E-Clect-Eddy schreef:
Italiaanse Alternative Rock, Indie Rock (Dream Pop / Shoegaze) met zangeres.

Goeie toevoeging - fijne band voor savons

Inmiddels ook de voorganger gescoord.

avatar van Chameleon Day
Een jaar na dato nog steeds een erg fijn album. Geproduceerd door Howie B en ook uitgebracht op zijn label. Hier wat info over het opnameproces:

- bowers-wilkins.co.uk