The Spizzles - Spikey Dream Flowers (1981)

Label: A&M

1. Brainwashing Time (4:35)
  2. Five Year Mission (2:18)
  3. Dangers of Living (3:31)
  4. Robot Holiday (2:26)
  5. Soldier Soldier (3:45)
  6. Downtown (2:59)
  7. Risk (3:35)
  8. Central Park (4:22)
  9. Melancholy (2:39)
  10. Scared (3:58)
Een onbekende groep uit Engeland uit de jaren 80. Het eerste wat lastig is dat de groep verschillende namen heeft, zodat het lastig is om wat informatie te hebben. Het eerste album werd uitgegeven als Athletico Spizz. Dit is dus eigenlijk het tweede album , maar nu als Spizzles. Later wordt de naam weer veranderd in Spizzeneri 2. Door ieder half jaar de groepsnaam te veranderen hoopte Spizz (zanger) in het Guinnes record book te komen. Of dat gelukt is weet ik niet. Dit is echt eind jaren 70 begin jaren 80 punk, meer new wave met wat sci fi invloeden, In 1982/1983 was deze muziek al achterhaald en kwamen the New Romantics op het toneel. Daar heeft dit weinig mee te doen. Het is recht toe recht aan muziek, gaan met die banaan, punk met hier en daar wat synthesizers. Leuk tijdsbeeld, maar daar blijft het dan ook bij. Ze hebben nog wel (één van de groepen) in het voorprogramma van Siouxsi and the Banshees gespeeld, een Peel opname (maar welke groep heeft dat niet gedaan ?) en nog een hitje gehad in Engeland.