Death Cult - Ghost Dance (1996)

Label: Beggars Banquet

1. God's Zoo (3:27)
  2. Brothers Grimm (3:32)
  3. Ghost Dance (3:58)
  4. Horse Nation (3:25)
  5. Christians (3:48)
  6. A Flower in the Desert (3:14)
  7. Too Young (Rider in the Sky) (2:56)
  8. Butterflies (2:47)
  9. With Love (Sea and Sky ) (3:25)
  10. Gods Zoo (These Times) (5:08)
avatar van Aazhyd
Stijl: 80's gothic wave. Zie ook: The Cult.

Verzamelaar van de single en EP van deze vroege incarnatie van The Cult, aangevuld met 4 demo's.

De sound klinkt gedateerd, hol, galmend en met overdadige drumpartijen. Niettemin staan er een aantal uitstekende songs op, waaronder de single God's Zoo en Horse Nation. Dit laatste nummer kwam een jaar later ook op Dreamtime (de eerste Cult CD) in een nieuwe uitvoering. De sound van Dreamtime is aanzienlijk beter en volwassener dan die van Death Cult.

Verplicht voer voor de fans.

Op de CD "Death Cult" staan dezelfde nummers, maar dan zonder de demo's.

avatar van vin13
Ik heb alleen de elpee en ken de demo's niet.
The Cult werd beter op Dreamtime en vind overigens Horse nation een nummer die ze live altijd wel mogen spelen. Het is mooi dat een band zich kan veranderen en meegaat met de tijdsgeest.
Uiteindelijk is The Cult Ian en Billy en die zijn eigengereid genoeg om te doen wat ze zelf willen.