Maya Jupiter - Maya Jupiter (2010)

1 stem

11. Like Water (3:35)
  12. Canta (4:05)

met Martha Gonzalez

avatar van E-Clect-Eddy
Pas van vorige week ontdekt, een soort feminine versie van Calle 13 en ook wel hoor ik er iets van Neneh Cherry in terug.

Heel fijne Latin Hip Hop met een Wereld muziek vibe. Stukjes gesproken tekst die lijken uit een film of docu te komen. Een prettig straatrebelse stem heeft deze activistische zangeres. Ze heeft zowel Turkse als Mexicaanse achtergrond / invloeden alhoewel vooral de Latino invloeden naar boven komen in de muziek en zang. Woonachtig in Australië.

Instrumentatie is grotendeels subtiel samengesteld maar wel rijk gevarieerd. Soms een harp, veel akoestische gitaren, timbalas

Er lijkt een nieuw album onderweg want er zijn 4 singles verschenen in het afgelopen jaar.