Jocelyn Brown - The Hits (1999)

Dance / Soul
Label: Incredible

1. Ain't No Mountain High Enough [Classic Radio Edit] (3:42)
  2. Something's Going On (3:35)

met Todd Terry

3. Somebody Else's Guy [Original Version] (6:26)
  4. Keep on Jumpin' (3:39)

met Todd Terry en Martha Wash

5. Fun (3:56)

met Da Mob

6. Happiness (3:25)

met Kamasutra

7. Always There (3:35)

met Incognito

8. Let Love Take Control (4:32)
  9. She Got Soul (3:43)

met Jamestown

10. It's Alright, I Feel It (8:42)

met Nuyorican Soul

11. Somebody Else's Guy [Live] (7:36)
  12. Love's Gonna Get You (5:44)
  13. The Gospel Truth (From the Disney Film "Hercules") (4:26)
avatar van musicfriek
Jocelyn Brown is geloof ik de meest "gefeaturede" artiest in de jaren 80/90 geweest. Solo heeft ze maar 1 hit gehad en dat was Somebody Else's Guy.

Deze verzamelaar vind ik een beetje een misser omdat er vele bekende tracks ontbreken waar zij op meedeed zoals: Don't Talk Just Kiss van Right Said Fred, Take Me Up van Sonic Surfers en het zomerse Gypsy Rhythm van Raul Orellana. Met deze songs had dit album van mij een betere waardering gekregen.

Nu kom ik op een krappe 3* uit, mede dankzij nummers als Incognito, Jamestown en haar samenwerking met Todd Terry (Something's Going On).

avatar van sq
sq
Helemaal eens. Je kan een fantastisch overzicht maken met echt geweldige muziek als je alles mocht meenemen. Ik wist het trouwens niet van Right Said Fred. Maar ik ken haar wel van verder terug. Je zou daarvoor bijvoorbeeld hier kunnen beginnen.

(edit) Ik zie nu pas dat ´Keep on Jumpin´ er wel bij staat, maar dan in een mij tot nog toe onbekende remake. Misschien moet ik dit toch wel gaan kopen.

avatar van Bubblez
Wat vreemd is, is dat ik dezelfde originele cd heb, met wél de bovengenoemde nummers!!!
Dit is namelijk mijn tracklist:

1. Ain't no mountain high enough 3:41
14. Take me up 4:28
15. Don't talk just kiss 3:14
16. Gypsy rhytm 3:40

avatar van kaztor
Het valt natuurlijk niet mee om er een verzamelwerk mee te maken. Alle platenmaatschappijen moeten natuurlijk wel toestemming geven.