Magic Bus - Phillip the Egg (2017)

Label: Back to the Garden

1. Mystical Mountain (I) Twelve Kings (8:50)
  2. Fading Light (3:36)
  3. Trail to Canaa (5:43)
  4. Zeta (4:33)
  5. Distant Future (7:10)
  6. Kepler 22b (6:41)
  7. Kalamazoo (3:30)
  8. Yantra Tunnels (5:03)
avatar van Mssr Renard
Heerlijke hippie-symfo, die erg tegen de Canterbury-sound aanligt. Zo doet de leadzang wat denken aan Richard Sinclair, wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van analoge instrumenten, er is humor, er zijn achtergrondzangeressen en veel fluitsolo's.

Dit ligt helemaal in het verlengde van de oude Caravan en Camel-platen. Dat niemand dit kent, vind ik hoogst merkwaardig (maar stiekem ook wel leuk).

Het heeft ook veel elementen uit de symfonische rock (Moody Blues, vroege King Crimson) en de progressieve spacerock (Gong).

Het schijnt dat één van de bandleden in een ander leven in de band Kula Shaker speelde (ook al een retro-band, maar wel weer heel populair).

avatar van Cellulord
Toch ietsjes te hippie-symfo voor mij. Het zijn vooral de stevige gitaarpartijen de het voor me doen.

avatar van Mssr Renard
Een leuke combi tussen hippiesymfo en stevige gitarenmuziek dus.