David Murray - Ballads for Bass Clarinet (1993)

Jazz
Label: DIW

1. Waltz to Heaven (5:32)
  2. New Life (6:36)
  3. Chazz (8:44)
  4. Portrait of a Black Woman (11:39)
  5. Lyons Street (3:24)
  6. Elegy for Fannie Lou (9:46)
Soledad
Oh jee een ballads albums. Voor de ware puriteinse, elitaire jazzsnob is dat not done natuurlijk. David Murray is echter niet iemand die zich laat verleiden tot zoetsappige commerciële meuk. Nog steeds een stevige plaat dus die ik niet snel zou opzetten bij een familiediner. Chemie tussen de band is groot en Murray's lijnen klinken en golven als de wind. Prachtige plaat dus. Oh en DIW: het is allemaal fors aan de prijs maar wat een geluidskwaliteit

avatar van Rudi S
Soledad schreef:

Nou Charlie Parker, Coltrane,Chet Baker, Miles Davis o.a. hadden daar geen problemen mee.

Soledad
Weet ik, en dat pakte wisselend uit naar mijn mening. Bij Trane en Bird zat er ook daadwerkelijk een commercieel belang achter. Zij werden gepushet door de platenmaatschappij.