David Ackles - David Ackles (1968)

Folk / Rock
Label: Elektra

1. The Road to Cairo (5:16)
  2. When Love Is Gone (3:20)
  3. Sonny Come Home (2:59)
  4. Blue Ribbons (4:37)
  5. What a Happy Day (2:14)
  6. Down River (3:57)
  7. Laissez-faire (1:36)
  8. Lotus Man (2:49)
  9. His Name Is Andrew (6:11)
  10. Be My Friend (4:48)
avatar van Xel
Xel
zeer fijn album met eeuwigheidswaarde.
Serieus aan te raden.

avatar van Droombolus
Ik kocht de CD in de herwaardering nadat ik de LP ergens in de begin 70s verkocht.

Ik was eerst weer laaiend enthousiast totdat ik er opeens schoon genoeg van had. Kan me herinneren dat ik daar bij de eerste poging ook al last van had .......... Het zal iets met 's mans stem van doen hebben....... Evengoed met de orginelen van Road To Cairo ( Julie Driscoll's opvolger voor Wheels On Fire ) en Down River ( ook op Spooky Tooth's Last Puff ) een leuke om in de kast te hebben.

avatar van BenZet
Leuk om Spotify te hebben, kan je veel ontdekken zoals dit. Leuk om te horen.

avatar van heartofsoul
In tegenstelling tot Droombolus is dit album bij mij gegroeid, maar dan wel door de jaren heen, en bovendien moet ik er in een bepaalde ingetogen stemming voor zijn, al kan ik dat niet altijd makkelijk peilen. Was zojuist bezig Windows 10 te installeren - en de wat introverte stemming van dit album (althans, zo ervaar ik dit debuut van David Ackles) paste daar wonderwel bij.Ken het album ondertussen redelijk goed, maar iedere keer ben ik weer in muzikaal opzicht verrast. Mooie orgelpartijen van Michael Fonfara, prominente bass (Jerry Penrod) en weinig percussie en/of drums. Prachtig. Niet al te vrolijke songs, en als Ackles een betere stem zou hebben gehad, had dit album mischien wel 5* van mij gehad. Of past die stem stiekem toch wel bij die desolate songs?
Ben hier nog niet uit. Hoe denken de andere users daarover. Maar gezien het vrij lage aantal stemmen zal het antwoord hierop waarschijnlijk uitblijven.

avatar van Ducoz
Hele fijne plaat. Zijn stem lijkt een beetje op die van Mickey Newbury en David Wiffen, wat echo's van een Scott Walker en in mindere mate (voor sommige mensen; slik) Sinatra, en wat recenter; Sean Rowe. Afentoe lekker psychedelisch.

avatar van heartofsoul
Stemverwantschap met Sinatra (die ik vrij goed ken en regelmatig beluister) hoor ik eerlijk gezegd niet zo snel. De andere namen die je noemt kan ik wel plaatsen, ook qua sfeer. Dit album is er voor mij typisch zo een dat ik bij voorkeur bij mooi weer draai. 's Winters (zoals met het ongezellige weer van vandaag) klinkt ie in mijn oren té ongenaakbaar. Al is ie dan nog zo mooi.