BROCKHAMPTON - Saturation (2017)

Label: Empire

15. Milk (4:55)
  16. Face (4:19)
  17. Waste (2:34)
avatar van overmars89
Dit is zo belachelijk hard!

avatar van Appels123
De hardere nummers zijn fantastisch, maar de autotune R&B ballads trek ik niet allemaal.

avatar van Tha)Sven
Jammer dat LAMB ontbreekt, dan was het waarschijnlijk het volle pond.

avatar van Appels123
Tha)Sven schreef:
Jammer dat LAMB ontbreekt, dan was het waarschijnlijk het volle pond.

Grappig, ik vind LAMB juist een vreselijk goedkoop nummer. Ben heel erg blij dat ze die niet op het album hebben gezet.

avatar van Sjaakspeare
'Verfrissend' wordt mijns inziens veel te frequent gebruikt met betrekking tot muziek, maar hier vind ik het op z'n plaats. De genreoverschrijdingen zijn vaak goed geslaagd en het grote aantal groepsleden vormt een fijne afwisseling. In tegenstelling tot die andere moderne megakliek in de hiphop, Odd Future, zijn de producties hier bovendien van een constant goed niveau en zakt geen van de vocalenleverende leden (meermaals) door de ondergrens. Ook zit hier nog wel eens wat inhoud achter, is het niet zo goed als uitsluitend spielerei.

Toch vind ik niet alle rappers even goed. Matt en vooral Merlyn boeien me niet zo. Ook vind ik Ameer wel heel eenvormig: altijd die monotone, zware stem in een heel evenwichtig rijmschema, met dikwijls behoorlijk veel ademruimte. Perfect op 'Bump', onder andere, maar niet op alle beats. Oprichter Kevin Abstract is bovendien nogal wisselvallig. Dom en JABA zijn naar mijn mening het getalenteerdst. Maar ook die worden nergens virtuoos. Maar goed, er staan helaas redelijk wat verzen op dit album waar ik niet van onder de indruk ben. En af en toe is het net iets te glad, alsof ze die 'boyband'-insteek willen onderstrepen. Delen van 'Swim' zijn bijvoorbeeld haast tenenkrommend. Als geheel is het nochtans ruimschoots geslaagd. Het tofste aan deze plaat vind ik al met al de vocale variatie. De zang op 'Milk' en 'Face' zijn wat mij betreft dan ook hoogtepunten. Dat vind ik sowieso de beste nummers, samen met 'Heat' en 'Cash'.