Dälek - Abandoned Language (2007)

Hip-Hop / Electronic
Label: Ipecac

1. Abandoned Language (10:13)
  2. Bricks Crumble (3:37)
  3. Paragraphs Relentless (5:33)
  4. Content to Play Villain (5:20)
  5. Lynch (5:25)
  6. Stagnant Waters (4:24)
  7. Starved for the Truth (4:35)
  8. Isolated State (6:15)
  9. Corrupt (Knuckle Up) (4:04)
  10. Tarnished (6:45)
  11. (Subversive Script) (6:33)
avatar van Nakur
Snel naar de winkel gaan voor mijn favoriete hiphop act. Abscense is ge-wel-dig, dus ik ben benieuwd!

avatar van Osiris Apis
Nog steeds niet mijn ding. Op dit album nog steeds teveel noise voor mij. Hoewel het wel minder experimenteler klinkt dan Absence.
En de mc Dalek vind ik ook maar saai klinken.

avatar van Gyzzz
Ik vind Abandoned Language wederom een erg sterk album van Dälek. Hoewel alle nummers nogal in dezelfde lijn liggen, is ook dit album weer heel erg vol met sfeer.

De rappers zijn bij Dälek altijd al ondergeschikt geweest aan de beats, en dat ze weinig extra toevoegen maakt mij niet uit. Zij maken het geheel af, waarbij de beats zich toch ook hier weer kunnen meten met hiphop's beste producties.

Dälek is een van de weinige hiphopacts van tegenwoordig die mij nog kunnen boeien. Ze zijn origineel en hebben een erg constant niveau, zo ook op Abandoned Language. 4*

avatar van BoordAppel
Het is wederom een sterk album inderdaad, maar het begint toch ook wat teveel op elkaar te lijken.

avatar van Onderhond
Ik mis vooral de uithalen die vooral kracht brachten. Abandoned Language is relatief egaal.

Verder weinig over te klagen. Blijft een hip-hop project dat klasse uitstraalt.

4* om te beginnen.

avatar van mathias
Gisteren bevestigd voor Dour, en vanavond ook te bewonderen in De Kreun te Kortrijk!

en ondertussen besteld

mathias schreef:

En het was idd

avatar van Nakur
4,5* alleen al voor het eerste nummer. Dat is Tim Hecker met ene hiphop beat. Geweldig!

Ben niet zo hiphop freak, maar dit kan ik (El-P ook trouwens) zeker wel waarderen. 3.5

avatar van Nakur
IIk heb 'm verlaagd naar 4*. Dat is nogaltijd een hele mooie score. De rede is simpel, de eerste 4 nummers zijn bril-jant maar ik heb moeite om de cd in één keer af te luisteren.

Dit is het eerste album wat ik van Dälek luister. Ik moet zeggen dat Abandoned Language me echt heeft verrast. Dit in positieve zin. De duistere hiphop producties spreken me erg aan.

De MC's hebben naar mijn mening juist wel toegevoegde waarde aan de slome/donkere beats. Het nummer Paragraphs Relentless als voorbeeld. *3,5 is mijn waardering.

avatar van Reijersen
Dit is niet my cup of tea. De stijl staat geenzins aan en als ik heel eerlijk ben kan ik nergens ook iets horen waardoor anderen dit wel leuk vinden. Maar wees gerust, ik zal geen andere Dälek meer luisteren na deze.

3 sterren.

avatar van levenvergeten
Gisteren heb ik ze live gezien in de kleine zaal van de Schouwburg van Rotterdam(in het kader van het IFFR, Cameron Jamie heeft ze uitgenodigd), en dat was me toch een ervaring. Snoei-snoeihard. Dat vooral. Ze sloten ook af met een keiharde noisesessie waarvan de oren nu nog napiepen. Verder is het live wel een aanrader, de MC rapt vol overtuiging, er is een gitarist bij en de beatmaker zit keihard meet bangen.

Je krijgt er wel zin van deze CD weer eens aan te slingeren, die ook erg goed is.

tuktak
goed album idd, heerlijke beats, zo hoor ik ze niet heel vaak in de hiphopscene. zeker in tijden dat het armoe troef is kwa beats, is dit een extra opvaller. ik ga gauw op zoek naar meer hiervan.

avatar van itchy
Gave plaat. Absence moet ik nog wel horen. Ik moest wel gelijk aan deze plaat denken, lijkt of ze daar de mosterd hebbn gehaald.

avatar van JLjuju
Vreemd, maar daarom niet minder goed album.
Productioneel zit het echt fantastisch in elkaar.
Rapper MC Dälek vind ik met zijn kalme flow en stem juist goed op zulke drukke beats passen.
Het industriële gevoel wat deze plaat afgeeft is echt geweldig.

Beste nummer vind ik Bricks Crumble. Wat een fantastische sfeer.
Hoe het op het laatst losbarst met die doedelzaksample. Prachtig gewoon.
Het hele album heeft dit soort sferen en gevoelens, maar op dit nummer komt het gewoon het beste naar buiten.