Rupert Hine - Waving Not Drowning (1982)

Label: A&M

1. Eleven Faces (3:46)
  2. The Curious Kind (4:47)

met Chris Thompson

3. The Set Up (4:24)
  4. Dark Windows (3:31)
  5. The Sniper (5:30)

met Phil Palmer, Geoffrey Richardson en Ollie W. Tayler

6. Innocence in Paradise (3:24)

met Phil Palmer en Phil Collins

7. House Arrest (4:17)

met Trevor Morais

8. The Outsider (5:28)
  9. One Man's Poison (6:11)

met Ollie W. Tayler, Steve Negus en Phil Palmer

10. Kwok's Quease * (2:04)
echt een zeer goed album ...

Kingsnake
Heel gaaf.

Er wordt met van alles en nog wat geexperimenteerd.
Veel drums en percussie.

Hoogtepunt, de drumtrack van Steve Negus (Saga) en de gitaarsolo van Phil Palmer op One Man's Pleasure.
Ander hoogtepunt de percussie van Phil Collins (Genesis) op Innocents In Paradise.

Voor liefhebbers van avant-garde en artpop een must!

in feite een klassieker dit album en zijn beste album

Ozric Spacefolk
Deze plaat wordt gezien als een mindere opvolger van Immunity.

Ik heb deze persoonlijk altijd beter gevonden dan zijn voorganger.

In het begin van de jaren 80 bracht Hine een drietal platen uit, die ik gaar zie als een trilogie. De platen zijn ook enigszins in elkaars verlengde. Ik zie Hine ook als absolute uitschieter in het synthpop-genre. Ik ken nagenoeg geen artiest die dit niveau weet te halen.

Een artiest die dit enigszins weet te evenaren is Dalbello, met Whomanfoursays.

avatar van vigil
Een zeer fraaie trilogie heeft Hine op de wereld los gelaten. Volgens mij is dit van de drie de onbekendste. Niet helemaal terecht want qua kwaliteit kan deze plaat zich gerust meten met de andere. Een iets vollere productie (en daarom minder muzikale details in vergelijk met Immunity). Weer mogen Phil Collins en Phil Palmer hun dingetje doen net zoals op de voorganger.

mijn favoriete nummer is het best wel poppie Dark Windows.

avatar van dynamo d
Na de lovende recensies had ik toch iets meer van dit album verwacht. Ofschoon de nummers wel apart zijn met een donkere ondertoon, die vaak in muziek iets extra's brengt, blijven ze in de categorie 'net niet' hangen. Het ontbreekt een beetje aan wat pit.