The Midnight Ghost Train - Cypress Ave. (2017)

Label: Napalm

1. Tonight (3:56)
  2. Red Eyed Junkie Queen (4:09)
  3. Glenn's Promise (4:23)
  4. Bury Me Deep (4:05)
  5. The Watchers Nest (6:44)
  6. Break My Love (3:33)
  7. Lemon Trees (4:12)
  8. The Boogie Down (3:42)
  9. Black Wave (5:15)
  10. The Echo (5:03)
  11. I Can't Let You Go (5:55)
avatar van trebremmit
Altijd welkom een nieuw album van deze rockers.

Red Eyed Junkie Queen staat al op youtube, en klinkt vertrouwt, alleen de zanger klinkt wel wat minder rauw dan anders.

avatar van frolunda
Nou heel het album is een stuk ingetogener en rustiger dan zijn voorganger en bevat zelfs met the Boogie down een raar hiphop nummer.Er staan ook wel sterke tracks ( Red Eyed Junkie Queen,The Watchers Nest en The Echo) tussen maar over het geheel genomen vind ik Cypress Ave. voorlopig toch een stuk minder dan Cold Was the Ground (2015).
Eens horen wat ie na een flink aantal draaibeurten doet.

avatar van trebremmit
Dat funky nummer waarin de zanger gaat rappen komt niet echt over, komt ook omdat dat niet hun ding is, dat hoor je zo, erg zoutloos en standaard nummer.
Maar voor de rest is dit een heel lekker album geworden, een stuk rustiger en meer laidback dan hun vorige albums, met meer soul, ik vind het erg geslaagd deze stijlwisseling.

avatar van Rinus
Een veel gevarieerder album dan de voorganger. Dat luister lekker weg. De stoner invloeden zijn subtieler verpakt in de nummers. De zanger zingt ook minder gruizig. Door de bank sterke nummers. En dat maakt het tot een goed album.