Rupert Hine - The Wildest Wish to Fly (1983)

Label: A&M

1. No Yellow Heart (4:54)
  2. Living in Sin (3:39)
  3. The Saturation of the Video Rat (3:47)
  4. Firefly in the Night (4:07)
  5. A Golden Age (4:41)
  6. Picturephone (3:50)
  7. Victim of Wanderlust (3:58)
  8. The Most Dangerous of Men (4:40)
  9. The Wildest Wish to Fly (6:33)
  10. Blue Flame * (4:15)
  11. No Yellow Heart [Later Version] * (4:25)
Kingsnake
Wat meer pop dan de voorgangers en minder experiment.
Verde een degelijke synthpop-plaat.

Deze moet echt omhoog, kom op zeg! Rupert Hine: een lichtpunt in een van de minst boeiende periodes van de populaire muziek (oftewel the eighties). Kristalheldere productie, aparte sounds, de karakteristieke stem van Hine en de soms wat obscure teksten van Obstoj. Van zijn eerste 3, 4 soloplaten is dit mijn favoriet. Ik heb ook hier een eerste generatie persing van en die klinkt nog steeds als een klok. Synthpop van de bovenste plank.

Ozric Spacefolk
Deze per ongeluk al die tijd een 3,5* gegeven. Ik heb dit bijgesteld.

Deze en Waving not Drowning zijn toch wel hoogtepunten in de synthpop. Heerlijk dat vreemde en dreigende. Soms wat achterhaalde teksten van Obstoj (Picturephone), maar dat drukt de pret niet.

Heb Hine ook altijd een erg gave stem vinden hebben.

Hé Ozric, ook dit album spreekt nog heerlijk tot de verbeelding. Een half puntje omhoog!

Ozric Spacefolk
Muzikaal vind ik de plaat ook niet gedateerd.

Door de rauwe drumsound klinkt de plaat nergens té plastic.
Hine wist precies hoe hij de kille synths moest aanvullen met vocalen, gitaar en drums.

Videorat is zo'n mooi voorbeeld, maar Victim of Wanderlust.

Blijft ook een top album. Het eerste nummer is direct raak en....gewoon Rupert Hine zoals je hem wilt horen!!