Climie Fisher - Everything (1988)

Label: EMI

1. Love Changes (Everything) (4:35)
  2. Rise to the Occasion (4:47)
  3. I Won't Bleed for You (4:24)
  4. Room to Move (4:29)
  5. Precious Moments (3:53)
  6. Rise to the Occasion [Hip Hop Mix] (4:14)
  7. This Is Me (3:49)
  8. Never Let a Chance Go By (4:30)
  9. Bite the Hand That Feeds (4:20)
  10. Break the Silence (4:24)
  11. Keeping the Mystery Alive (4:05)
  12. Mental Block * (4:50)
  13. Never Close the Show * (4:04)
  14. Far Across the Water * (4:24)
  15. Nothing but a Feeling * (3:34)
  16. Climbing Up the Ladder * (4:03)
  17. Love Like a River [Dance Mix] * (6:13)
  18. Haunted House * (4:36)
avatar van Joy4ever
Gaan heel veel MuMe-ers lachen als ik zeg dat ik dit niet eens zulke verkeerde muziek vind? Volgens mij waren ze voornamelijk bij onze Oosterburen succesvol. Rise to the Occasion en This is me vind ik prima nummers.

avatar van vigil
ach wat maakt het uit als ze dat al zouden vinden, ik geef toe erg rock 'n roll is het niet maar op sommige momenten wel lekker.

avatar van LucM
Love Changes (Everything) en vooral Rise to the Occasion (beide versies) vond ik prima hits, de rest ken ik niet (nadien ook niets meer van Climie Fisher gehoord).

avatar van Stekelnootje
Mooie cd, jammer van die hip-hop-mix op het einde weliswaar. Het is geen stoere rock & roll maar het zijn stuk voor stuk pakkende melodietjes en het is echt niet voor niets dat er twee of drie hitjes van af zijn gehaald. Het lage gemiddelde dat hier op mume gescoord wordt is voor mij dan ook onbegrijpelijk en ik hoop dat ik met mijn 4,5 ster de aanzet geef tot wat eerherstel.
Dit is overigens de enige cd van de heren die ik kan waarderen, heb de fout gemaakt om ook de opvolger aan te schaffen en da's echt een drama.

avatar van Madjack71
Climie van Fisher had na een megahit te schrijven voor Aretha Franklin en George Michael met I Knew you we're waiting for me, de smaak te pakken en dacht dat kan ik ook. Samen met Fisher was dat met Love Changes en voornamelijk Rise to the Occasion met die Pump Up the Volume mix van MARRS goed gelukt. Daarna was de koek toch op.
Beide nummers vind ik ook meteen het beste wat deze redelijke frisse popplaat met die typische jaren tachtig productie te bieden heeft. De rest klinkt wel leuk voor een keertje, maar echt beklijven doet het bij mij niet.
Edoch, het zonnetje schijnt en ik heb goede zin, daar hebben ze dankzij de eerder genoemde liedjes wel een beetje aan bijgedragen.
Fisher is trouwens in het begin van de jaren negentig overleden.

avatar van Poeha
25 augustus 1999 om precies te zijn.

This is Me en Love Changes zojuist weer gedraaid. Vind het nog steeds erg toffe tracks. Rise to the Occasion ben ook nooit echt kapot van geweest. De rest van het album ken ik niet.

Parlotones
Poeha schreef:
25 augustus 1999 om precies te zijn.

Poeha, dat was dus eind jaren 90. Hij [Rob Climie] heeft ook in de band Naked Eyes gespeelt als toetsenist. Met als hits o,a Promises, Promises en Always something to there to remind me. Love changes [everything] vind ik een prachtige pop nummer. Maar de nummers van Naked Eyes vind ik mooier, word ook als New Wave band beschouwd. En daar hou ik wel van.

Leonidas5
Zo is het maar net. Climie Fisher is heel aardige 80s pop maar Naked Eyes, de eerdere band van Rob Fisher dus, heeft met Burning Bridges een van de mooiste synthesizeralbums van alle tijden gemaakt. Mis dat geweldige album niet, 80s fans!