Alex Gopher - Alex Gopher (2007)

Frankrijk
Dance
Label: V2

1. Out of the Inside (4:56)
  2. Brain Leech (3:42)
  3. Nasty Wish (2:51)
  4. Isn't It Nice (3:52)
  5. Boulder Colorado (3:45)
  6. Carmilla (3:49)
  7. The Game (2:17)
  8. Song for Paul (2:44)
  9. 5000 Moons (3:23)
  10. Go! (2:57)
  11. The White Lane (3:27)
  12. Brain Leech [Alt. Version] (3:42)
avatar van Mon
Mon
Recensie op goddeau.com

Klinkt op zich wel aardig..

avatar van jorisbeltsin
Brain Leech (alternate version) vind ik een meer dan aardig nummer!

avatar van coolaid
Qua produktie/beats zonder meer in orde, maar de zang vind ik beduidend minder... Met name op Out of the inside, Brain leech, Carmilla, 5000 Moons, Boulder Colorado en Nasty wish: Fransen die Engels zingen, het blijft toch een beetje vreemd klinken
The Game kan ik wel pruimen (beetje LCD ss).

Go en Isn't It Nice zijn lekkere nummers. Gopher gaat met deze nummers meer richting Air, ook bij Song for Paul en The White Lane is die vergelijking wel op zn plaats.

Ik vind zijn debuut en Wuz sterker en ook zijn bijdrage aan de SuperDiscount cd's vele malen beter... dat ze maar snel een SD 3 uitbrengen ipv deze dingen.

avatar van StuF
een bijzonder geslaagd album. hij is inderdaad gekenmerkt door een strakke productie, maar dat is lang niet het enige wat deze plaat aantrekkelijk maakt. wat is productie tenslotte zonder muzikaliteit?
en daar druipt dit album van! ritme, harmonie en klank zijn dik in orde! de zang kan beter i suppose, maar dat stoort mij geen moment. (eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat iemand dat wel doet...)
ik vond t ook wat aan Air denken. maar waar Air per album nooit meer dan 2 goede nummers brengt (ik stoot hopelijk niemand tegen de schenen met deze opmerking), staat hier een compleet album met wat mij betreft enkel goede producties. goed, misschien heeft air ook wel een wat andere insteek. zij zijn er geloof ik vooral op uit een sfeer te scheppen en gebruiken daarbij een minimalistische aanpak. teveel (aan instrumenten, wisselnde ritmes ed) dreigt daarbij al snel de balans verstoren.
gopher doet het anders. die durft het aan het tegendeel te doen. de melodieuze uptempo nummers mag je gerust 'druk' noemen en de downtempo nummers zitten zo ook 'vol' met luisterplezier. dat gopher dit met succes voor elkaar weet te krijgen kan alleen met een geweldig gevoel voor harmonie.
nu ken ik zijn vorige album(s?) niet... maar ik ga er zeker naar op zoek!

avatar van StuF
StuF schreef:

heir moet i ktoch op terugkomen... hij begint mij onderhand ook een beetje te vervelen. misschien pas nadat ik het hier las, omdat ik het hier las

bovendien stagneert het groeien van de plaat. t blijven in mijn oren prima liedjes, maar ze zijn wat mij betreft al snel verzadigd.
waar ik eerder 4* gaf, moet ik een half punt lager gaan zitten.

avatar van adderbak
mmm, een vreemde eend in de bijt van het oeuvre van Alexis Latrobe (zijn echte naam die veel artiesteriger klinkt). Mijn oren hoopten op een nieuw 'You, My Babi & I' maar het werd zowaar iets heel anders: gitaarmuziek!
Gelukkig gaat hij met zijn laatste EP (Aurora) wel weer de beukhoek in. Jammer dat alle Franse producers hun samplerijke jaren '90 achter zich hebben gelaten trouwens.