Keith West - Excerpts From...Group and Sessions 65-74 (1995)

Label: RPM

1. Time Is on My Side (2:38)
  2. Don't Lie to Me (1:54)
  3. That's How Strong My Love Is (2:11)
  4. Things She Says (1:48)
  5. You're on Your Own (2:20)
  6. I Don't Mind (3:17)
  7. Am I Glad to See You (4:30)
  8. Blow Up (1:54)
  9. Three Jolly Little Dwarfs (2:25)
  10. Revolution (4:10)
  11. Excerpt from a Teenage Opera (4:28)
  12. Sam (5:09)
  13. Shy Boy (2:25)
  14. Colonel Brown (2:51)
  15. On a Saturday (3:11)
  16. The Kid Was a Killer (2:28)
  17. The Visit (4:05)
  18. She (2:28)
  19. A Little Understanding (6:12)
  20. Power & the Glory (3:36)
  21. West Country (2:50)
  22. Riding for a Fall (4:21)
  23. Having Someone (3:26)
avatar van lebowski
Zag dat deze nog ontbrak op de site, Keith West is toch een van de bekendere one-hit wonders met Excerpt from a Teenage Opera. Dit is een compilatie van zijn solowerk en tracks van zijn bands Tomorrow, Four + 1 en The In Crowd.

Voor de liefhebbers van psychedelica.

avatar van Toon1
"Excerpt From a Teenage Opera" is meesterlijk , jammer dat het bij die éne hit is gebleven (alhoewel hij daarna nog met "Sam" op de proppen kwam, maar die single was een duidelijke rip off van zijn vorige hit).

Sheplays
Excerpt From A Teenage Opera was bij ons beter bekend als: "Grocer Jack"!

Grocer Jack, Grocer Jack,
Is it true what Mummie said,
You won't come back?
Oh, no, oh, no-ooo...

EVANSHEWSON
Sheplays schreef:
Excerpt From A Teenage Opera was bij ons beter bekend als: "Grocer Jack"!

Grocer Jack, Grocer Jack,
Is it true what Mummie said,
You won't come back?
Oh, no, oh, no-ooo...

Ken helaas enkel dat Grocer Jack nummer, is heel die plaat van hetzelfde niveau dan ?

Nog mooi uit zelfde tijd is Winchester Cathedral van de New Vaudeville Band! Puur jeugdsentiment waar ik week van word.

Sheplays
De gehele plaat kan ik niet beoordelen, ik ken ook slechts het nummer "Grocer Jack", maar Winchester Cathedral is mij ook zeer wel bekend!

Zo ook "I was Kaiser Bill's Batman" van Whistling Jack Smith, om er nog maar eens eentje te noemen !

avatar van Toon1
EVANSHEWSON schreef:

Nee hoor. Dit is ook maar een gewone verzameling van outtakes en onuitgegeven nummers van Keith West en zijn band Tomorrow. Niet zo speciaal, het interessantste zijn dan nog de nummers van Tomorrow en niet zijn solo-nummers. Links laten liggen zou ik zeggen, tenzij je diep geinteresseerd bent natuurlijk .

On a Saturday vind ik een van Keith West's beste songs, gewoon fantastisch hoe dat nummer opgebouwd is.