Blixa Bargeld - Commissioned Music (1995)

Duitsland

4. AFF 14 (2:50)
  5. Indoktrination (2:02)
  6. Blackout Music (0:49)
  7. Bassthema (3:04)
  8. Auf Freiem Feld (7:07)
  9. Somewhere over the Rainbow (3:59)

met Moritz Wolpert

14. Magic Moment *
  15. Wie das Baden Im Nichts Ist *
  16. Wundbrand *
luisteraart
Tracks 1 tot en met 9 is de muziek behorende bij het stuk "Dumpfe Stimmen", zoals uitgevoerd op het x'94 festival te Berlijn (1994)

Tracks 10, 11 en 12 zijn muziek behorende bij de documentaire Jahre der Kälte, van filmmaker Uli M. Schüppel.

Een fijne CD om naar te luisteren, met mooie rustige achtergrondmuziek. De versie van Somewhere over the Rainbow, waar Bargeld zingt, is zelfs uitzonderlijk mooi, niet zoet maar sinister.

Alle muziek is gecomponeerd door Bargeld (track 10, 11 en 12 gebaseerd op een ritme van Franz Schubert), en uitgevoerd door Bargeld en Wolf.