Scott Walker - 'til the Band Comes In (1970)

Alternatieve titel: Scott 5

Label: Philips

1. Prologue (1:23)
  2. Little Things (That Keep Us Together) (2:18)
  3. Joe (3:42)
  4. Thanks for Chicago Mr. James (2:18)
  5. Long About Now (2:06)
  6. Time Operator (3:37)
  7. Jean the Machine (2:10)
  8. Cowbells Shakin' (1:06)
  9. 'Til the Band Comes In (3:50)
  10. The War Is Over (Epilogue) (3:36)
  11. Stormy (3:09)
  12. The Hills of Yesterday (2:45)
  13. Reuben James (3:03)
  14. What Are You Doing the Rest of Your Life? (3:36)
  15. It's Over (2:26)
tondeman
Na 1 maal luisteren lijkt dit een nogal wisselvallig album met enkele heel mooie nummers in de Scott 3 en 4 stijl maar ook enkele numemrs in de stijl.

Ik sluit me aan bij tondeman: een aantal nummers passen perfect tussen de nummers van de albums 1 t/m 4 maar een aantal nummers vind ik slecht te pruimen wegens een te hoog meligheidsgehalte.
Gelukkig genoeg moois om niet met een boog om dit album heen te lopen maar het behoort ook niet tot zijn top.

avatar van 93.9
Thanks for Chicago, mr. Jones mag zich met gemak rekenen tot Scott's klassiekers.
Verder geen slecht album. Alleen stuk moeilijker aan te komen..

avatar van Reint
De eerste tien nummers zijn zelfgeschreven nummers, de laatste 5 covers. Schijnt wat wisselvallig te zijn, maar de 8.4 op Pitchfork maakte me toch benieuwd (de stem van Scott kan ik altijd wel horen).

Ja, lekker album dit. Net zo goed als Scott 1 en 2, maar minder geliefd. 3 en 4 zijn z'n beste platen uit die tijd en deze lijkt een beetje vergeten. Ongelooflijk dat hij hierna 7 jaar geen eigen geschreven liedje meer opnam.

Een wat merkwaardige en wisselvallige plaat. Het eerste deel bevat vooral eigen nummers die nog wel in het verlengde van Scott 4 liggen (niet van dat niveau helaas) maar op kant 2 staan een paar matige covers die het niet eens halen bij het 'TV series' album. Alleen z'n cover van It's Over vind ik de moeite. Van de eigen nummers mogen Little things, Thanks for Chicago en het titelnummer er zijn.

avatar van Don Broccoli
Ondergewaardeerd album. Het is inderdaad een merkwaardig album en misschien ontbreekt er enige samenhang, maar het verveelt in ieder geval geen moment. Niet zijn mooiste (dat is Scott 4), maar waarschijnlijk wel zijn meest vermakelijke. En er staan ook gewoon een paar erg mooie nummers op.

Deze plaat was overigens nog bijzonder moeilijk te verkrijgen, zeker voor wie niet graag al te diep in de buidel tast voor een schijf muziek. Maar onlangs is hij opnieuw uitgegeven in de boxset The Collection 1967-1970, die verder Scott 1, 2, 3 en 4 bevat.

avatar van Supersid

Ondertussen ook reissue op vinyl, dewelke ik hier trots in mijn klauwen vasthoud

avatar van Droombolus
Nou ook nog even los op CD graag !