Master P - MP da Last Don (1998)

Label: No Limit

1. Da Last Don (3:35)
  2. Till We Dead and Gone (5:18)

met Bone Thugs-N-Harmony

3. Thinkin' Bout U (3:46)

met Mia X

4. Soldiers, Riders, and G's (4:34)

met Snoop Dogg en Mystikal

5. The Ghetto's Got Me Trapped (2:35)

met Sons of Funk en Silkk the Shocker

6. Get Your Paper (4:44)

met E-40

7. Ride (4:06)
  8. Thug Girl (3:12)

met Snoop Dogg en Silkk the Shocker

9. These Streets Keep Me Rollin' (3:07)

met Fiend

10. Black and White (4:45)

11. War Wounds (4:22)

met Fiend en Silkk the Shocker

12. Dear Mr. President (4:13)

met Mac

13. Mama Raised Me (3:11)

met Snoop Dogg en Soulja Slim

14. Let My 9 Get Em' (3:19)
  15. More 2 Life (3:42)
  16. Ghetto Life (4:56)

met UGK

17. Gangsta B... (3:50)

met Steady Mobbin'

18. So Many Souls Deceased (4:25)

met Commission

19. Rock-A-Bye Haters (0:23)
  20. Snitches (4:11)

met Snoop Dogg

21. Family Business (0:28)
  22. Let's Get 'Em (4:15)

met C-Murder en Magic

23. Goodbye to My Homies (4:15)

met Silkk the Shocker en Sons of Funk

24. Welcome to My City (3:26)

met Mac

25. Ghetto Love (3:35)

met Mia X en Mo B. Dick

26. Make Em Say Ugh, Pt. 2 (4:29)

met Fiend en Silkk the Shocker

27. Hot Boys and Girls (5:24)

met Mystikal en Silkk the Shocker

28. Reverse the Game (0:31)
  29. Eternity (4:12)

met C-Murder en Mister Serv-On

avatar van thomzi50
Het commercieelste no limit album, dat zegt wel wat. 2 sterren, verder maak ik er geen woorden aan vuil.

sxesven
Heb deze ooit in mijn bezit gehad - als puberende hiphopper zonder Internet-verbinding kocht ik af en toe wat afgaand op hoesjes, en als ik The Source las viel m'n oog telkens weer op die No Limit ads. Het zag er allemaal wel pimpin' uit enzo, dus vervolgens MP Da Last Don aangeschaft. Wát een grafplaat. Neenee, WÁT een grafplaat! Ik heb het album een paar keer gedraaid maar kon helaas geen enkel goed nummer ontdekken, misschien op de samenwerking met Bone Thugs 'N Harmony na. Verder echter slecht, slechter, slechtst. Een gruwelijke hoeveelheid fillers (enkel fillers, eigenlijk), afgrijselijke beats en dan nog die verschrikkelijke stem! 1*

Marcel²
thomzi50 schreef:

Ik ook niet alleen bij de meeste albums van hem kom ik niet verder dan 2*. Het is raar maar waar.

sxesven schreef:

Goeie aankoop

Behoorlijk!

avatar van thomzi50
Vind je War Wounds eigenlijk geen dikke classic? Check my war wounds, my war wounds, every soldier got a story to tell!

avatar van Jorge-E
Het liedje met Bone Thugs N Harmony geluisterd, en man, wat een slecht liedje van Master P zijn kant. (Bone deed het uiteraard wel goed) Wat een vreselijk refrein en P heeft inderdaad geen goeie stem. Als het liedje met Bone inderdaad het beste is kan ik me niet inbeelden hoe de rest moet zijn.

avatar van Wutang
War Wounds is echt een geweldig nummer

t-h-y-$
vreselijk....

SSS
Deze man is een gangster, komend uit de ghetto, en dat wil hij verkondigen vanuit een veilige villa ergens in een wijk waar je niet zomaar in komt zag ik onlangs bij Louis Theroux.

Kennelijk heeft hij veel geld verdiend want hij had niets te klagen.

avatar van hank2
Haha, inderdaad heb die docu gisteren gezien. Is in 1999/2000 gemaakt ofzo, maar toen kwamen zijn inkomsten dus uit z'n pooier activiteiten, en dat stopte hij dan in z'n muziek. Echt een malle debiel is het, als je ziet hoe trots ie is als hij vertelt hoe hij meisjes met pistolen bedreigt.
Maar goed, het maakt m wel 'echt'
Toch, als je hem zo ziet wonen in z'n veilige buitenwijk met al z'n bodyguards om hem heen....... 'fake mc's they always act hard, but won't walk the streets without they bodyguards.

hank2 schreef:

Dat was Mellow T, niet Master P...

avatar van hank2
Oooh, haha Ja je hebt helemaal gelijk, echt dom van mij. Was ook niet helemaal nuchter toen ik het keek. Geen kwaad woord dan over Master P, maar die andere faalhaas.

avatar van DiScLoSuRe'83
Was Me Eerste No Limit Cd Die Ik Kocht In Die Tijd. Heb Er Daarna Nog Veel Gekocht Maar Deze Was Voor Mij Wel 1 Van De Betere No Limit Cd'S.

Waarom?