Ufomammut - 8 (2017)

6. Core (5:15)
  7. Wombdemonium (3:01)
  8. Psyrcle (7:43)
avatar van trebremmit
Zodiac is al te beluisteren, waanzinnig lekker nummer.

UFOMAMMUT “8” – Pre orders open! – UFOMAMMUT

avatar van Don Cappuccino
Ecate heb ik eigenlijk kort na de releasedatum niet meer beluisterd. Dat was toch een oerdegelijke plaat, weer eens van stal halen. Deze is in ieder geval erg goed en het voelt ook echt als een waardevolle toevoeging aan de Ufomammut-discografie. De band is grotendeels ontzettend ''to the point'' en speelt hoekiger (las al ergens Sleep meets Helmet, kan ik me in vinden) dan ooit tevoren, ook zijn de psychedelische synthesizers en geluidseffecten flink opgekrikt, je wordt echt headbangend in de sfeer gezogen. 8 komt verdomd dicht bij de live-ervaring die Ufomammut biedt, dus ik ben benieuwd hoe ze dit op het podium gaan brengen!

avatar van ElroHirtje
Wat een allesinnemend bruut album is dit geworden,zeg. De geluidseffecten staan in dienst van de lompe zuigkracht die riff en groove op je brein hebben; het maakt het geluid nog beter 'doordrinkbaar' (om maar even wat bierjargon te gebruiken) en je verzuipt dus in het geheel zonder in ademnood te komen.
Ufomammut creëert hiermee zijn beste werk waar het het psychedelisch effect betreft.
Om en Sleep mogen zich hieraan staven. Gedrieën bestieren ze toch een unieke niche in de sludge doom psychedelica, of hoe je het ook wil noemen.

Plaat is trouwens grotendeels live opgenomen, what you hear is what you ll get. Als ze al langs gaan komen de komende tijd...

Euforisch effect, dit werkstuk.
Mag RB Walter z'n best voor gaan doen!

avatar van trebremmit
Heerlijk album weer vol distortion, fuzz, logge ritmes en veel geluidseffecten, In Zodiac hoor ik zelfs Godflesh.
Ik vind het heerlijk dit soort stoner waar je duizelig van wordt, wat een bak lawaai, wat een stoomwals, gaat dit luisteren!

avatar van Don Cappuccino
Ze speelden gisteren de plaat helemaal live op het Soulcrusher-festival in Nijmegen. Live nóg intenser en meeslepender dan op plaat! De Godflesh-vibes kwamen dan nog verder naar voren. Dit begint langzamerhand mijn favoriete Ufomammut-plaat te worden. Zeer dicht bij de perfecte combinatie tussen vermorzelende riffs, interessante ritmiek en hemelse psychedelica.

avatar van trebremmit
Volgens mij is deze plaat ook gedeeltelijk live opgenomen? Tenminste dat lees ik in sommige reviews.

avatar van philtuper
trebremmit, Don Cappuccino, ElroHirtje En er is een nieuwe EP uit jongens. Oude songs in een nieuw jasje, met een wel heel bijzondere sound mag ik wel zeggen!

Overigens, ben wel benieuwd naar jullie favoriete mammoet. Bij mij is dat waarschijnlijk Godlike Snake, het enige album dat ik op vinyl heb van deze Italiaanse heren.