Myrkur - Mareridt (2017)

8. Ulvinde (4:23)
  9. Gladiatrix (2:50)
  10. Kætteren (2:10)
  11. Børnehjem (2:13)
  12. Death of Days * (3:28)
  13. Kvindelil * (3:15)

met Chelsea Wolfe

14. Løven * (4:02)
  15. Himlen Blev Sort * (3:07)
  16. Två Konungabarn *
avatar van namsaap
Sfeervolle folkachtige muziek met een incidentele blackmetalmuzikanten-uitbarsting. Bij tijden klinkt de muziek erg mooi, echter tijdens de harde passages klinkt het vrij matig. Het weglaten ervan zou het album veel beter in balans brengen.

Al met al een krappe 3*** voor dit album.

avatar van gigage
De vrouw bezingt haar nachtmerries. Dat gaat van bezwerende hekserij van het sprookje van Fabiola uit de tijd dat de maretak nog in stoofpot moest tot aan zwetend, schreeuwend en gillend wakker worden. Zonder de gitaren lijkt het teveel op Sigur Ross of hoe die folkband ook mag heten. Dit zit juist heel mooi in balans. Aanrader in de categorie folk-metal.

De tre piker is m.i. ongekend goed zeg, prijsnummer zonder meer van deze lp. Haar stem blijft fenomenaal hoor en het muzikale palet telkens weer verrassend. En kan ook ik beamen dat het ingetogen werk haar beter ligt dan de meer metalieke uitbarstingen, hoe weinig ook. Fraaie plaat weer.