L.A. Guns - The Missing Peace (2017)

Label: Frontiers

1. It's All the Same to Me (4:27)
  2. Speed (3:41)
  3. A Drop of Bleach (4:02)
  4. Sticky Fingers (5:00)
  5. Christine (4:09)
  6. Baby Gotta Fever (3:37)
  7. Kill It or Die (3:59)
  8. Don't Bring a Knife to a Gunfight (3:47)
  9. The Flood's the Fault of the Rain (5:09)
  10. The Devil Made Me Do It (3:21)
  11. The Missing Peace (4:44)
  12. Gave It All Away (5:24)
avatar van hellboy123
Voor Speed is een videoclip opgenomen, klinkt toch (onverwacht?) wel erg lekker:

L.A. Guns - "Speed" (Official Music Video) - YouTube

avatar van hellboy123
Sticky Fingers is inmiddels ook te beluisteren, L.A. Guns - "Sticky Fingers" (Official Audio) - YouTube

Ben ondertussen wel benieuwd naar de gehele schijf

MW Flevoland
Tracii weer samen met Phil, ik heb er weer zin in. De eerste tracks klinken al erg lekker !!

avatar van hellboy123
En er is ook weer een (niet slecht klinkende) cheesy ballad aanwezig op de schijf:
L.A. Guns - "Christine" (Official Audio) - YouTube

avatar van hellboy123
Staat ondertussen op Spotify.

Album heeft hier ondertussen eenmaal opgestaan, ben omver geblazen!
Ook al ben ik er in de jaren 80 niet bijgeweest, dit moet voor veel personen toch best een trip down memory lane zijn. Heerlijke songs, afwisselend, lekker gitaarwerk, een enkele ballad en een goed zingende Lewis.
Toppers tot nog toe: Speed, the flood's the fault of the rain en the missing peace.

avatar van LinkinPark90
Verrassing van de maand. Rond deze plaat werd erg weinig promo gemaakt.

Lekkere hardrock plaat. Elf goede nummers. De meeste nummers klinken verfrissend en bevatten goede gitaarriffs en -solo's. Christine is dan weer de verplichte powerballad.
Ook Phil Lewis zingt goed op deze plaat.
Tracii Guns keert ook terug als gitarist op dit album wat ik zeker kan smaken.
Jammer dat zo'n bands niet meer in de spotlight worden gezet (hetzelfde bij bijvoorbeeld Mr. Big die onlangs 'Defying Gravity' uitbrachten op ditzelfde label).

Voorlopig 4/5

avatar van hellboy123
Er is een nieuwe videoclip uitgebracht voor The Flood's the fault of the rain. Ze zeggen zelf "clip" maar eigenlijk is het een lyric video:

L.A. Guns - "The Flood's The Fault Of The Rain" (Official Video) - YouTube

MW Flevoland
De gouden combinatie van Phil samen met Tracii (gelukkig) weer samen, en dat is meteen te horen ook op deze plaat. Ze klinken namelijk weer ouderwets lekker, en zet hem ook maar al te graag op. Alleen Kill it or die vindt ik persoonlijk dan wat minder. Voor nu een 4.

avatar van Kronos
hellboy123 schreef:
Album heeft hier ondertussen eenmaal opgestaan, ben omver geblazen!

Hier hetzelfde verhaal. Heerlijk als je bij de eerste luisterbeurt zo wordt weggeblazen. Ik dacht dat het album zou afsluiten met nog een paar snelle harde knallers, maar er wordt juist gas terug genomen. En door The Missing Peace naadloos over te laten gaan in het aangrijpende Gave It All Away kon het niet intenser eindigen.

avatar van vielip
Helemaal eens met de lovende woorden hierboven. Phil en Traci zijn natuurlijk dé gezichten van L.A. Guns. Erg fijn om deze mannen weer samen aan het werk te zien en horen. Lewis z'n stem is echt nog exact hetzelfde als in de hoogtijdagen. En het gitaarwerk van Guns bevat altijd een dosis kwaliteit. En dat is op dit album gelukkig niet anders. Ik had verwacht dat ze komende zomer alle festivals in Europa wel af zouden struinen. Maar dat valt tot nu toe vies tegen. Jammer! Had ze erg graag live aan het werk gezien. Zeker aangezien ik ze destijds gemist heb...

avatar van vielip
Maandag aanstaande live in Leiden. Denk dat ik die kant maar op ga. Dit album ter voorbereiding de afgelopen dagen een aantal maal gedraaid. Blijft een zeer acceptabel album wat mij betreft. Niet alles is even geslaagd maar overall een dikke voldoende. Mooie productie ook!