21 Savage - Issa Album (2017)

Alternatieve titel: ISSA

10. Dead People (2:27)
  11. Money Convo (3:33)
  12. Special (3:37)
  13. Whole Lot (5:13)
  14. 7 Min Freestyle (7:11)
avatar van Yestsida
Hij is gegroeid tegenover dit debuutalbum.

Waar zijn doorbraakproject een jaar eerder met Metro Boomin met een speelduur van een halfuur en maar één gastartiest (Future) heel gefocust klonk en niet langer bleef dan welkom schiet 21 Savage zich op zijn debuutalbum enigszins in z'n eigen voet. Het gros (9 tracks) zijn (co-)geproduceerd door Metro Boomin desalniettemin is hij niet de enige producer op Issa Album, hij wordt bijgestaan door andere favorieten van mij zoals Zaytoven, SouthSide, Jake One, Mustard en nog een aantal anderen.

Als je van de stijl van de gastheer houdt zal dit album je ook kunnen smaken. Hij doet wat er van hem verwacht wordt en de populaire producers leveren elk ook leuke instrumentaties af op deze LP. Een klein uur aan 21 Savage zonder gastartiesten is echter met momenten nét ietsje te veel van het goede, ook vind ik dat de goede nummers niet goed genoeg zijn om echt een blijvende indruk achter laten.

Mindere nummers kan ik daarmee ook niet opnoemen, buiten één nummer echter ook niet echte uitschieters in de goede richting. 7 Min. Freestyle is dé knaller van Issa Album en exact de reden dat ik zo'n grote fan ben van SouthSide, ook een schoolvoorbeeld van het feit dat hij de producties van Metro Boomin meestal naar een hoger niveau tilt.