1994: - 1994: (1978)

4. Heleana (4:46)

met Brad Whitford

5. Bring It Home (4:47)
  6. Radio Zone (3:33)
  7. Hit the Hard Way (4:16)
  8. Read Up (3:19)
  9. Anastasia (3:17)
  10. Shoot to Kill [Live] *
  11. Find It in the City [Live] *
  12. Hit the Hard Way [Live] *
  13. Bring It Home [Live] *
avatar van Rinus
Beregoed album, met de mooie Karen Lawrence als lead vocaliste, die een hele krachtige rockstem bezit, met een klein hees randje eraan. De band heeft maar 2 albums gemaakt voor het A&M label en viel daarna uitelkaar..

Dit is het debuutalbum, en dat kent aardig wat sterke nummers over de gehele linie. Mijn favoriete tracks zijn Once again, het fantastische Sing to me (single in ons landje geweest, maar deed weinig) en het mooi mysterieuze Anastacia. Geweldige produktie ook. Op vinyl.

avatar van Ceasar
Ook verkrijgbaar op CD, hoor! Op de CD staan ook nog wat live-tracks. Maar stel je daar niet teveel van voor. Deze nummers stonden op een slecht cassettebandje van de zangeres. Je hoort wel dat ze live ook erg goed waren maar de geluidskwaliteit is zo slecht dat ik die nummers nooit beluister. Het is wel de enige, voor zover bekend, live-opname van 1994.

Maar verder is het een geweldig album waarvan de single Sing to Me destijds veel door Alfred Lagarde in zijn Betonuur gedraaid werd.
Album staat vol met stevige rock gezongen door een fantastische zangeres, Karen Lawrence (ook te horen op Aerosmith's Draw the Line en Ain't Life Grand van Slash's Snakepit), geproduceerd door Jack Douglas en met een bijdrage van Aerosmith-gitarist Brad Whitford.
Inderdaad zijn 1, 3 en vooral 9 fantastisch, maar ook 2, 4, 5 en 7 zijn erg goed.

Voor de liefhebbers van stevige rock, een beetje in de stijl van Heart ten tijde van Dreamboat Annie en Little Queen.

Na het debuutalbum is nog een opvolger Please Stand By verschenen, maar ik heb geen idee of deze ooit op cd is verschenen.

avatar van Ceasar
Een tijd geleden heb ik gelezen dat die niet op CD zou verschijnen omdat alle betrokkenen van mening waren dat die toch wel een heel stuk minder is. Ik weet het niet, ik heb daarvan nog nooit iets gehoord. Maar dit album blijft een aanrader!

avatar van Rinus
Ik heb "Stand by me " album ook, (na lang zoeken gevonden ergens in een 2de hands zaakje) en dat album is minder, maar weer niet echt zoveel minder als dit album. Stand by me zou op 3,5 ster komen naar mijn mening..

avatar van vielip
Ik heb onlangs het album Whitford/St.Holmes gekocht. Helaas staat dit niet op MuMe. Aangezien Brad Whitford bij dit album ook vermeldt staat dacht ik; ik post het hier maar (of moet ik het album door iemand toe laten voegen?). Echt een aanrader voor liefhebbers van hardrock uit begin jaren 80 met een stevige jaren 70 basis!

Guitars & Wings
vielip schreef: