Kenny Wayne Shepherd Band - Lay It on Down (2017)

Blues
Label: Concord

1. Baby Got Gone (3:01)
  2. Diamonds & Gold (5:17)
  3. Nothing but the Night (4:53)
  4. Lay It on Down (4:14)
  5. She's $$$ (4:07)
  6. Hard Lesson Learned (4:29)
  7. Down for Love (4:10)
  8. How Low Can You Go (2:59)
  9. Louisiana Rain (3:51)
  10. Ride of Your Life (4:01)
  11. Lay It on Down [Acoustic] * (4:15)
avatar van Hendrik68
Over de nieuwste Kenny Wayne Shepherd kunnen we kort zijn. Het is weer oerdegelijk vakwerk, prima bluesrock, hoewel steeds meer rock dan blues. Shepherd stelt nooit teleur, maar verrast ook nergens. Doet erg denken aan de zogeheten AOR rock uit de jaren 80. Shepherd is eigenlijk helemaal geen man van platen. Shepherd moet je live zien, vindt hij zelf ook. Sinds Grolloo 2017 weet ik dat hij gelijk heeft. Mensen die hem daar niet gezien hebben krijgen op 3 november in Eindhoven, waar blues niet eens bestaat, een nieuwe kans.

avatar van lynyrd
Hij is geweldig maar hij heeft het net niet zeker die studio dingen jammer. ..

Had nog nooit van de beste man gehoord maar Nothing but the Night is een prachtig energiek nummer.

avatar van frolunda
Bluesrock die behoorlijk de rock en mainstream kant op gaat.Af en toe hoor ik zelfs blazers terug.
Op zich best lekkere en muziek al had het voor mij wel wat rauwer gemogen.Iets wat ze live overigens wel schijnen te zijn.Het gitaarwerk is wel dik in orde maar dat mag ook wel want de zang is niet bepaald het sterkste punt van de band.Wel een veelzijdig album.
Al met al geen onaardige eerste kennismaking met de Kenny Wayne Shepherd Band.

avatar van Hendrik68
frolunda schreef:
En hij heeft nog wel speciaal een zanger in dienst omdat hij zelf vindt dat hij tekort schiet daarin. Maar de zanger die hij in dienst heeft, weet zijn naam niet, is inderdaad nog steeds geen topper.