The Daysleepers - The Soft Attack (2006)

Label: Rain Delay

1. The Soft Attack (3:21)
  2. Moonfrost (5:14)
  3. Cloudless (5:05)
  4. Stereo Honey (4:50)
  5. Mother Ocean (7:08)
  6. Lightforms (6:35)
  7. The Atlantic Drift (1:39)
avatar van titan
titan (crew)
Shoegaze is allang over zijn hoogtepunt heen, maar er zijn nog altijd artiesten die leuke dingen doen met de erfenis ervan (Ulrich Schnauss en Engineers bijvoorbeeld). The daysleepers kunnen hieraan toegevoegd worden. Vooral fans van Slowdive zullen deze tweede EP van de band wel kunnen waarderen denk ik. Eind dit jaar volgt hun debuutalbum.

avatar van Safri
hmm dit ga ik beluisteren

avatar van Premonition
Deze EP is nogal wat donkerder dan de eerste CD en ook wat meer gegrond in de shoegaze. Jef Kandefer is naast een verdienstelijk zanger, een uitstekende gitarist, die de effectentrukendoos wijds open gooit. Robin Guthrie, Robert Smith, Kevin Shields, hij heeft geen moeite om zijn voorbeelden te volgen. Hier en daar is het natuurlijk niet allemaal even origineel, maar de songs zitten knap in elkaar. Prijsnummer is Moonfrost, één van de beste shoegazesongs ooit gemaakt, naar mijn bescheiden mening dan.