Force Majeure - The Rise of Starlit Fire (2017)

Finland
Label: Mighty

1. Gemini Rising (5:30)
  2. Apocalyptic Hearts (4:37)
  3. Blessed by the Wolves (5:06)
  4. The Great Starfall (5:15)
  5. Church of Steam (6:20)
  6. Pantheon of My Passion (4:57)
  7. The Darkening (6:10)
  8. Subarctic Showdown (6:09)
avatar van Gerards Dream
Gemiddeld metal album uit Finland. De songs kennen weliswaar een mooie opbouw, maar de vraag komt wel op: waar heb ik dit eerder gehoord? Niet dat dat erg is, edoch de sound is net origineel te noemen. De stem van de zanger doet mij een bbeeltje deken aanMarco Hietala van Nightwish. Alhoewel de muziek wat standaard klinkt heb ik wel het idee dat de muzikanten wel met de nodige zorg het geheel aan de geluidsdrager hebben toevertrouwt een echte wanklank heb ii niet gehoord. Met andere woorden een prima album maar verwacht geen wonderen.