Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017)

Label: Mello

1. Legendary Iron Hood (3:47)
  2. (How Could Anybody) Feel at Home (4:14)
  3. Hymnal (3:20)

met Sammus

4. No Selling (Uncle Butch Pretending It Don't Hurt) (3:02)
  5. Happy Wasteland Day (3:42)
  6. Daydreaming in the Projects (3:12)
  7. Brick Body Complex (4:07)
  8. Tldr (Smithing) (2:47)
  9. Breezeway Ritual (2:24)
  10. Wedding Ghosts (2:18)
  11. 95 Radios (4:03)

met Has-Lo

12. My Auntie's Building (2:15)
avatar van lowieke
Weggeblazen, exact de hiphop waar ik van hou.

Michael Eagle doet denken aan Tupac maar zonder de gangster rap. Daydreaming in the Projects schaar ik zelfs instant onder mijn favoriete hiphop nummers.

Michael's flow en teksten zijn geweldig in dat nummer en bouwt geweldig op tot een 'perfect' vers op het einde.

So don't be mad at me
I overthink things radically
King tragedy
Prince everlong
Never shake up my eight-ball cause its never wrong
I sing whatever song I damn well please
Vintage 5deez or tempted by squeeze
My dispensary’s closed and I meant to buy weed
I'm salty at the airport in security
Tragic is the story of the cookie face king
Long black trench on the roof like Sting
Pointing bats at my enemies let it be known
Pull up at the show hitting every orange cone
I park where I want but I cry if I'm towed
I dont really know where it's right to buy clothes
Unregulated labor made all that I own
Can I make an impact if I strike the right tone
And keep saying words into microphones
It goes

avatar van Minneapolis
Ik ben het album nog aan het verkennen, maar het klinkt als het soort hiphop dat ik wel kan waarderen.
Die hoes lijkt haast een Moebius (Jean Giraud) tekening.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Tupac hoor ik hier niet in terug hoor... Qua delivery en stemgeluid is de vergelijking met Aesop Rock dan weer wél gemakkelijk gemaakt, maar dit album is een stuk toegankelijker en minder rauw dan het meeste werk van Aesop. Een erg prettig album, over de hele lengte sterk en melodieus geproduceerd, met een oprechte Open Mike Eagle die de tijd neemt om serieuze kwesties te bespreken. Dit gaat deels ten koste van de humoristische teksten waar ik hem van ken, maar zeker niet van de kwaliteit van de lyrics.

avatar van Silky & Smooth
Hij doet mij qua rapstijl, stem en zelfs beatkeuze aan een andere rapper denken, maar ik kan er niet op komen...

nedbed
Ja, dit bevalt me wel. Heeft nog wel wat meer luisterbeurten nodig merk ik. Sommige nummers vind ik meteen geweldig, maar op andere momenten kan ik m'n aandacht er wat minder goed bij houden. Nogmaals bedankt voor de tip, panjoe!

avatar van Harderwiek
Prima plaatje, maar ik zie echt niet in waarom dit zo geniaal is. Ben groot fan van Mello Music, maar hier kan ik helaas niet zoveel mee.