Gregory Porter - Live in Berlin (2016)

Jazz
Label: Eagle

1. Holding On (7:18)
  2. On My Way to Harlem / What's Going On (8:37)
  3. Take Me to the Alley (10:04)
  4. Don't Lose Yor Steam (4:17)
  5. Hey Laura (4:28)
  6. Liquid Spirit (6:44)
  7. Consequence of Love (3:51)
  8. Bass Solo / Papa Was a Rolling Stone (4:53)
  9. Musical Genocide (11:59)
  10. Don't Be a Fool (6:16)
  11. Work Song / Drum Solo (10:00)
  12. In Fashion (5:09)
  13. Be Good (Lion's Song) (7:09)
  14. 1960 What? (9:27)
  15. Water Under Bridges (4:17)
  16. Free / Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin) (11:13)
avatar van Lamontagne
Fantastische plaat en wat een band!!!

avatar van Brunniepoo
Porter heeft een fantastische stem, maar ik vind het wel allemaal wat te veel van het zelfde. Vocaal is het allemaal te ingetogen, het zou fijn zijn als hij zo nu en dan eens los zou gaan.

Ik heb zelf de bluray, maar die wordt helaas enigszins verpest door de onbegrijpelijke behoefte om korte stukjes interview door het concert hem te mixen. En dan niet eens altijd aan het einde van een track, maar ook wel eens in het midden. Verder is het wel een sfeervol gebeuren, met het vijftal muzikanten in het midden van een te groot podium en verder eigenlijk zonder enige vorm van opsmuk.