Big Big Train - London Song (2017)

Label: Big Big Train Music

1. London Song (34:02)
avatar van Tonio
Big Big Train is erg goed in het verbouwen en in een nieuwe volgorde zetten van hun muziek. Dit keer hebben ze een aantal van hun songs die over London handelen, aan elkaar geplakt en tot één song-cycle vermaakt. Het zijn nummers van Wassail (Lost Rivers of London & Mudlarks), Folklore (London Plane) en The Second Brightest Star (London Stone & Skylon), vooraf gegaan door het intro Turner of the Thames, dat een beetje aan Magna Carta doet denken.

Mijn eerste reactie was: "moet dat nou zo nodig?". Toch maar geluisterd, en ja, ze flikken het weer: door de nummers in een andere volgorde te zetten en op een slimme manier de overgangen te verzorgen klinkt het geheel toch best alsof het zo bedoeld is. Ik kan mij voorstellen dat sommige fans dit een beetje overbodig vinden, maar wat mij betreft is het een erg mooie toevoeging aan hun catalogus.

Ik zou zeggen: luister gewoon eens een keer. Waarom zou je het laten? Omdat het bestaande muziek betreft stellen ze deze download-only EP immers helemaal gratis aan hun fans beschikbaar!