Tony Sheridan and The Beat Brothers - My Bonnie (1962)

Label: Polydor

1. My Bonnie (2:41)
  2. Skinny Minny (3:07)
  3. Whole Lot of Shakin'Going On (2:09)
  4. I Know, Baby (2:56)
  5. You Are My Sunshine (2:26)
  6. Ready Teddy (2:01)
  7. The Saints (When the Saints Go Marching In) (3:18)
  8. Hallelujah, I Love Her So (2:09)
  9. Let's Twist Again (2:40)
  10. Sweet Georgia Brown (2:28)
  11. Swanee River (2:54)
  12. Top Ten Twist (2:52)
  13. My Bonnie [German Intro] * (2:42)
  14. Ich Lieb' Dich So * (2:44)
  15. Der Kiss-Me Song * (2:32)
  16. Madison Kid * (2:47)
  17. Let's Dance * (2:33)
  18. Ruby Baby * (2:50)
  19. What'd I Say * (2:37)
  20. Veedeboom Slop Slop * (2:32)
  21. Let's Slop * (2:54)
  22. My Bonnie [No Intro] * (2:07)
avatar van nlkink
Tony Sheridan's 'claim to fame' is dat hij in 1961 in Hamburg een aantal opnames heeft gemaakt met een groep die zich voor die gelegenheid The Beat Brothers noemden maar in feite driekwart van de latere Beatles waren. Een van dat album getrokken single, een up tempo rock 'n roll versie van My Bonnie, trok vanwege het opvallende aantal de aandacht van winkelier Brian Epstein, waarna.......etc. etc. Deze opnames zijn in talloze vormen opnieuw op vinyl en CD verschenen.
Op basis van die op zich niet eens zo bijzondere opnames heeft Sheridan tot aan zijn dood een bepaalde cultstatus gehad. Vooral in Duitsland bracht hij veel singles uit, zowel in de Engelse als Duitse taal. Ook was hij veelvuldig in Duitse nostalgische muziekprogramma's te zien, waaronder jaren achtereen op Oud- en Nieuw, de Sylvesteravondshows. Grote hits heeft hij nooit gescoord, maar kennelijk was het interessant genoeg voor de platenmaatschappijen. Dit album bevat de opnames die hij met The Beat Brothers heeft opgenomen, de bonus tracks zijn veelal singles van latere makelij. Sheridan leunt erg veel op niet al te bijster covermateriaal. Bovendien is de begeleiding ook niet bijzonder. Zelfs The Beatles moesten het vak toen nog leren kennelijk.