Delegation - Eau de Vie (1979)

Alternatieve titel: Delegation

Soul / R&B
Label: Ariola

1. Heartache No.9 (5:15)
  2. Sho' Nuff Sold on You (5:14)
  3. One More Step to Take (4:37)
  4. Blue Girl (5:13)
  5. Darlin' (I Think About You) (4:20)
  6. You and I (5:16)
  7. Stand Up (Reach for the Sky) (4:52)
  8. Welcome to My World (4:34)
  9. Put a Little Love on Me (4:29)
  10. Put a Little Love on Me (Disco-remix) * (6:45)
  11. You and I (Disco-remix) * (6:00)
avatar van sq
sq
Was ik een beetje vergeten. Bijna alle nummers op deze zijn clubhits geweest. Mooie subtriele disco, en ik heb alleen nummer 6 op Maxi. Ik ga eens kijken of ik dit nog ergens kan kopen.

avatar van gaucho
Deze LP afgelopen zaterdag op een rommelmarkt gekocht voor een euro. Zo goed als nieuw bovendien. Ik kende ze alleen van Put a little love on me en Heartache No. 9, die volgens mij kleine top 40 hits zijn geweest.

Ik ben er gisteravond eens voor gaan zitten en ik moet zeggen: ik kende er meer nummers van dan ik dacht. Dat zou dus zomaar kunnen kloppen wat sq schrijft. Waarschijnlijk werden die nummers vroeger in de disco's veel gedraaid.

Ik vind het allemaal een beetje eenvormig en gemaakt volgens steeds dezelfde procedure, maar toch is dit onweerstaanbare discosoul met sterke vocalen en een heerlijk funky basloopje. Allemaal gemaakt met echte instrumenten, net voordat disco en dance zo'n sterk mechanisch karakter kregen met al die synthesizers en sequencers. Jeugdsentiment, maar toch een leuke plaat om toe te voegen aan mijn alsmaar groeiende collectie disco en funk.

avatar van sq
sq
Wel, inmiddels dus (afgelopen weekend) gekocht. Buiten de singles 1, 6, 7 en 9 is voor mij daarnaast eigenlijk alleen Darlin' (I Think About You) de moeite waard gebleken. De ballads zijn toch wel erg vlak. Blijft dan dus alsnog een leuk album met een 5-tal nummers die weliswaar allemaal hetzelfde concept volgen maar me niet vervelen na al die jaren. Delegation had die bijzondere combinatie van aan de ene kant een ongenaakbaar strakke sound, terwijl het toch ´gespeelde muziek´ bleef. Lastig te mixen maar misschien daarom juist wel zo aantrekkelijk.

avatar van PEN15
Voor Blue Girl nog net die 3,5 sterren. Lekker zacht honingzoet nummertje met dromerige basloopjes.

avatar van Blue88
Heerlijke baspartijen. Een waardig funkalbum!

avatar van Srananbloke
Heartache No. 9 is toch mijn grote favoriet op dit album, ondanks dat er bekendere nummers op staan. Haalt de nodige herinneringen naar boven

avatar van matthijs
Doet me beetje denken aan Chic, de bas en gitaar vooral. maar Nile Rogers en Bernard Edwards waren met andere dingen bezig (die wel beetje zelfde klonken)