menu

Tony Banks - Still (1991)

mijn stem
3,62 (33)
33 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Virgin

  1. Red Day on Blue Street (5:50)

    met Nik Kershaw

  2. Angel Face (5:18)

    met Fish

  3. The Gift (3:56)

    met Andy Taylor

  4. Still It Takes My Heart by Surprise (6:26)

    met Andy Taylor

  5. Hero for an Hour (4:55)
  6. I Wanna Change the Score (4:30)

    met Nik Kershaw

  7. Water Out of Wine (4:39)

    met Jayney Klimek

  8. Another Murder of a Day (9:03)

    met Fish

  9. Back to Back (4:33)

    met Jayney Klimek

  10. The Final Curtain (4:56)

    met Nik Kershaw

totale tijdsduur: 54:06
zoeken in:
avatar van Janz
4,0
Geslaagd soloproject van Tony Banks. M.n. de samenwerking met Fish en Nik Kershaw heeft sterke songs opgeleverd. 4****

avatar van vigil
4,0
Janz schreef:
Geslaagd soloproject van Tony Banks. M.n. de samenwerking met Fish en Nik Kershaw heeft sterke songs opgeleverd. 4****


Kan ik het alleen maar mee eens zijn. zeer sterke songs en ondanks de verschillende zangers toch één geheel. Verreweg Tony's beste soloplaat.

een 3,5

Relax
Ik dacht dat ik Tony Yayo en Lloyd Banks las, ik wil niet grappig zijn ofzo ..

avatar van T.O.
Ik ook eigenlijk

avatar van vigil
4,0
tja wat doe je eraan heh, verwijderen soms?

avatar van musicboy
4,0
Inderdaad geslaagd, hoewel het geen blijvende indruk nalaat.
Invloeden van alle kanten merkbaar: doet soms wat aan Genesis denken, soms aan Marillion. Beiden makkelijk te verklaren.
De nummers gezongen door Klimek doen me enerzijds aan Tori Amos denken (haar stem in nummer 7), anderzijds aan Mike Oldfield. Beetje typische nummers die Mike liet zingen door begenadigde zangeressen.
Toch een vraagje: is Andy Taylor die van Duran Duran? Op de foto in het boekje herken ik hem niet, nummer 4 lijkt me ook totaal niet passend bij hem.

avatar van Gert P
3,5
Zou je geen antwoord kunnen geven want Duran duran doet me heleaal niks.

avatar van Jester
4,0
Nee, het lijkt me niet de Andy Taylor van Duran Duran. Eén van de geslaagdere soloprojecten van Banks. Mooie, verzorgde popliedjes met interessante gastvocalisten. Banks heeft zich in interviews wel eens laten ontvallen dat hij zeer gecharmeerd was van het werk van Nik Kershaw, dus die samenwerking is wel logisch. Overigens is Banks zelf ook een verdienstelijk zanger, gezien zijn vocalen in Hero for an Hour. Toepasselijke tekst ook, over een held op sokken.

avatar van Bluebird
4,0
Muziekschrijven is Banks wel toevertrouwd. Des te verstandiger dat hij de zangpartijen aan anderen heeft uitbesteed aangezien hij er zelf meestal weinig van bakt. Een album dat niet snel verveelt en tevens een van zijn beste wat mij betreft. Hierop is inderdaad de Andy Taylor van Duran Duran te horen.

avatar van musicboy
4,0
Nog maar eens beluisterd en het album moet groeien. Spijtig dat de man solo zo onbekend is, terwijl zijn albums gewoon beter zijn dan de commerciële Phil. Genesislui solo: ik verkies Steve Hackett en Peter Gabriel, maar dan komt Banks, op zijn beurt gevolgd door Rutherford, met of zonder zijn mechaniciens.

avatar van vondeling
Heel sterk album met diverse invloeden.

avatar van marathonman
4,0
Was destijds behoorlijk ondersteboven van dit album, vond Tony bij Genesis al vanwege zijn toetsenspel de favoriet maar dit...heb bepaalde nummers echt grijs gedraaid waarbij Fish met Another murder of the day en Still it takes my heart by surprise van Andy Taylor voor mij de absolute hoogtepunten waren, jammer dat hij niet vaker zulke albums produceerde, nu weer een nieuwe op de plank maar wederom met orkest??

avatar van Bluebird
4,0
Inderdaad, het wordt een soortgelijk vervolg op de ''Seven'' suite........ de heren (w.o. ook Gabriel) worden wat ouder en tegelijk softer lijkt het wel.

Trouwens, het volgende soloalbum van Tony uit '95 staat hier niet op MM zie ik.... een wederom commerciële symfopopplaat met een imposant aandoende afsluiter dat best de moeite waard zou zijn volgens sommige recensies maar viel blijkbaar tussen wal en schip en heeft amper bekendheid gekregen.

Strictly Inc - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van rkdev
3,5
musicboy schreef:
Toch een vraagje: is Andy Taylor die van Duran Duran?
Volgens bijgaande recensie van de Genesis-fanclub zou hij het moeten zijn:
Genesis News Com [it]: Tony Banks - Still - CD review - genesis-news.com

Maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat, gezien de coverfoto van de single: http://www.google.nl/imgres....
Ik herken hem niet.

edit: even de hulp van user lennon en groot Duran Duran-fan ingeroepen. Volgens hem is de Andy Taylor van de hoesfoto in ieder geval niet de Taylor van Duran Duran.

Het album is overigens een prima-plaat. De samenwerkingen met Nik Kershaw en Fish vind ik sowieso erg goed gelukt.

avatar van lennon
Bluebird schreef:
Hierop is inderdaad de Andy Taylor van Duran Duran te horen.


Dit is zeker niet de Andy Taylor van Duran Duran

Ook al staat het op de site die RKDEV hierboven aangeeft, ze mogen hun bronnen wel eens beter nagaan

Ik denk dat deze clip wel genoeg zegt...

En als je nog niet overtuigt bent.. Dit is Andy Taylor van Duran Duran.

avatar van Bluebird
4,0
Denk dat ik mij op dezelfde site had gebaseerd als rkdev. Achteraf moet dit idd niet kloppen, getuige ook de commentaren bij dat andere nummer van het album.

YouTube - Tony Banks (Genesis) & Andy Taylor - Still it takes me by surprise


http://www.last.fm/music/The+Jazz+Devils

Bij deze rechtgezet dus.

avatar van lennon
Nu nog iemand die site verwittigen dat de info niet helemaal 100% juist is

Still takes me by surprise is overigens wel een mooi nummer

Ken het album verder niet, maar wel een mooie manier om zo'n nummer alsnog te ontdekken

avatar van Bluebird
4,0
Op deze track klinkt ie ook wel een beetje als een verkouden DD frontman.

Als je goed luistert is ie het idd niet en heeft het me nu ook eindelijk uit de droom geholpen.

Foute info dus en nog wel op een 'hoogst officiële' fansite.

avatar van Brunniepoo
3,5
Deze Andy Taylor zong bij (eind-)jaren '80 band The Jazz Devils.

Foute info overigens op wel meerdere sites te vinden (inclusief een foute verwijzing op Allmusic)

avatar van rkdev
3,5
lennon schreef:
Nu nog iemand die site verwittigen dat de info niet helemaal 100% juist is
Ik heb de Duitse fanclub even een mail gestuurd.

edit: ondertussen reactie gehad en het wordt aangepast. Het is inderdaad Andy van Jazz Devils.

avatar van goldendream
Leuk dat mijn Andy Taylor-vraag zoveel reacties en opzoekwerk veroorzaakte.

avatar van lennon
Was laatst op een beurs en daar verkocht een man een cd single van dit album. Met foto op de hoes van de 2.

Dus ik zeg (in het Engels, want was Engelsman) dat is niet de Andy Taylor (single stond in Duran Duran vakje) maar hij was zeer stellig en overtuigt dat het wel zo was.

Ik nog een foto van de Andy van DD laten zien, maar nee hoor, ik had t fout

avatar van Brunniepoo
3,5
Geen onaardig product van Banks maar het voelt voor mij niet echt als een album door de in totaal vijf vocalisten.

Another murder of a day vind ik het sterkste nummer van deze plaat, de andere bijdrage van Fish maakt wat minder indruk. De nummers met Klimek bevallen ook wel goed, die met
Kershaw niet echt, vind zijn stem beter passen bij wat luchtigere nummers. Banks zelf kan zich maar beter beperken tot de toetsen of eventueel achtergrondzang.

WPE
Een aardig album uit de toverhoed van Tony. Keurig, en alles binnen de lijntjes. Het zal nooit geen spannende muziek worden wat hij schrijft, maar is wel goed te genieten.

avatar van goldendream
Intussen is er een uitgebreide verzamelaar van Banks uit, maar die is nog niet op MuMe opgenomen.

avatar van vigil
4,0
A Chord too Far inderdaad, 4 cd box. Volgens mij pas in juli beschikbaar

Ozric Spacefolk
Gastartiest bij track 3 klopt niet helemaal toch?

avatar van Rudi S
Ozric Spacefolk schreef:
Gastartiest bij track 3 klopt niet helemaal toch?


Dat is toch gewoon de zanger op dat nummer?
Maar die bandnaam hoeft er niet achter.

Ozric Spacefolk
Rudi S schreef:
(quote)


Dat is toch gewoon de zanger op dat nummer?


Ik zeg niet dat de zanger niet klopt, maar wel de naamgeving.

avatar van Bluebird
4,0
Yep. Met de al besproken Andy Taylor. Met de bandnaam erachter om verwarring te voorkomen. Gewoon als aangegeven dus.

Ozric Spacefolk
Bluebird schreef:
Yep. Met de al besproken Andy Taylor. Met de bandnaam erachter om verwarring te voorkomen. Gewoon als aangegeven dus.


Dus in plaats van de richtlijnen van de site te volgen, en achter de artiest een romeins cijfer te hangen, wordt dit zo opgelost? Welke moderator staat dit toe?

Zal ik het aanpassen dan? Dus als ik het goed begrijp is het een Andy Taylor, anders dan die van Duran Duran?

avatar van Bluebird
4,0
Ozric Spacefolk schreef:
Zal ik het aanpassen dan? Dus als ik het goed begrijp is het een Andy Taylor, anders dan die van Duran Duran?

Precies. Ik vind alles prima.

Andy Taylor II dus?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:36 uur

geplaatst: vandaag om 00:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.