Danielle Bradbery - I Don't Believe We've Met (2017)

Country / Pop
Label: Big Machine

1. Sway (3:32)
  2. Potential (3:37)
  3. What Are We Doing (3:20)
  4. Worth It (3:28)
  5. Can't Stay Mad (3:28)
  6. Messy (3:25)
  7. Red Wine + White Couch (3:11)
  8. Hello Summer (3:00)
  9. Human Diary (3:46)
  10. Laying Low (2:50)
Rudi1984
Big Machine gaat een mooi najaar tegemoet. De hele wereld kijkt natuurlijk uit naar Reputation, maar vergeet dit tweede album van Danielle Bradbery niet. Elk tot nu toe vrijgegeven nummer is goed tot zeer goed en klinkt nog zelfverzekerder dan de nummers op haar toch al niet misselijke debuut. Live lijkt ze ook haar mannetje te staan, hopelijk komt ze onze kant nog op voor een tournee.

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, voor de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

avatar van heartofsoul
Ongelooflijk wat een rommel er zoal op de markt verschijnt. Mijn aandacht werd getrokken door de aanduiding "country/pop" alhier, maar ik had beter moeten weten. Dit is gewoon een popplaat en heeft met country niets te maken. Ik las vandaag een juichende recensie, en vroeg me vervolgens af of de recensent en ik naar hetzelfde album hadden geluisterd. Zowel in vocaal als instrumentaal opzicht klinkt het gladder dan glad, en die gemaakte en van emotie gespeende stem van Danielle wekt alleen maar weerzin bij mij. De liedjes zijn ook alle volstrekt oninteressant. Maar dit is helaas zoals popmuziek tegenwoordig klinkt...

heartofsoul schreef:

Je zag de hoes en dacht: dit is vast de nieuwe Merle Haggard?

Country moet je met een korreltje zout nemen want het genre staat niet stil. Het album zelf heb ik nog niet gehoord, maar ik kan me goed voorstellen dat ‘country/pop’ vooral op basis van haar debuut is en ze hier meer richting kiest.

De singles vind ik alvast ijzersterk, erg goede hooks. Maar smaken verschillen natuurlijk.

avatar van heartofsoul
Nee, natuurlijk dacht ik niet aan Merle Haggard. Er zijn stapels goede popplaten gemaakt sinds het begin van de muziekgeschiedenis, maar in dit geval ben ik vanwege de aanduiding country/pop even gaan luisteren, al was ik dan op het verkeerde been gezet.
Alleen het laatste nummer van dit album zou je "country" kunnen noemen en voor de rest is het inderdaad gewoon pop.
En zeggen dat smaken verschillen, dat is een open deur intrappen.

avatar van Teunnis
Persoonlijke aanvallen verwijderd.

avatar van joko150
heartofsoul schreef:

Kijk deze plaat leunt duidelijk meer naar de pop kant maar dat wil niet zeggen dat er totaal geen country invloeden zijn.
Zoals een typisch fender telecaster country geluid, of country twang zanglijnen.
Ik ben ook van mening dat het subgenre Country/pop een van de weinige genres is die nog instrumenten gebruikt in het genre pop. Een voorbeeld van fout een genre gebruiken is de laatste plaat van maroon 5 wat zogenaamd pop/rock moet zijn maar helemaal geen een rock leaning song bevat.

Rudi1984
Vergeet ook niet de inhoud/tekstuele vorm. De grootste overeenkomst tussen klassieke country en moderne countrypop is dat de teksten verhalend zijn. Een Taylor Swift bijv. schrijft met een heel andere insteek dan een Gaga.