It's a Beautiful Day - A Thousand and One Nights (1981)

Label: CBS

1. White Bird (6:06)
  2. Ain't That Lovin' You Baby (3:54)
  3. Ridin' Thumb (3:31)
  4. Bombay Calling (4:20)
  5. A Hot Summer Day (5:46)
  6. Soapstone Mountain (4:15)
  7. The Dolphins (4:27)
  8. Don and Dewey (5:15)
  9. Bye Bye Baby (3:21)
  10. Hoedown (2:25)
Net als de meeste heb ik It's a Beautiful Day leren kennen via Bombay Calling. Dat geintje hebben ze later nog een keer geflikt met Don and Dewey, wat vrijwel hetzelfde thema heeft als Wring that Neck van Deep Purple, alleen had It's a Beautiful Day het volgens mij ditmaal 'gejat' van Deep Purple.

Leuke compilatie, maar na de geweldige eerste 5 nummers stort de plaat hopeloos in elkaar. Soapstone Mountain en The Dolphins zijn vreselijk om aan te horen. Daarna leeft de plaat weer een beetje op met de laatste 3 nummers, maar niet meer dan leuk.