Lara Fabian - Camouflage (2017)

1 stem

Belgiƫ
Label: Sony

1. Growing Wings (2:57)
  2. Chameleon (3:19)
  3. If I Let You Love Me (3:35)
  4. Choose What You Love Most (Let It Kill You) (3:53)
  5. We Are the Flyers (4:05)
  6. Painting in the Rain (3:27)
  7. Camouflage (3:11)
  8. I'm Breakable (2:35)
  9. Keep the Animals Away (3:32)
  10. We Are the Storm (3:39)
  11. Perfect (3:00)
  12. Communify (3:16)
avatar van Emile93
Lara Fabian gaat op de commerciële tour met dit album. Met een team Zweedse en Amerikaanse producers ging ze de studio in voor haar 4e engelstalige album.
Alleen al aan de hoes is te zien dat Lara commerciëler gaat (meer voorgevel).

Lara Fabian heeft een bijzonder grootse stem die ze op voorgaande albums graag liet horen. Toen de eerste single van dit album, Growing Wings, uitkwam viel me al op dat het vocaal ingetogen nummer is. De instrumentatie is duidelijker aanwezig en de backing vocals zijn ook goed hoorbaar.
Een groot verschil als je luistert naar een nummer van haar vorig album "Quand je ne chante pas" waarin haar stem bijna geen backings nodig heeft en al helemaal geen grootse videoclip...

Op dit album is duidelijk veel aandacht besteed aan de productie. Dat vind ik eerlijk gezegd wel jammer. Juist de engelstalige/franstalige powernummers spraken me wel aan bij Lara. Dit soort nummers zijn veel minder aanwezig op dit album, waardoor het sneller saai en oninteressant wordt.

Eerlijk gezegd snap ik de stap om voor commercieel te gaan niet zo goed. Lara is tenslotte (al) 47. Misschien heeft het iets ermee te maken dat haar stem wat minder krachtig wordt, nu ze dichter bij de overgang komt? Ik vind het in elk geval een soort poging om haar carrière nog een nieuwe boost te geven, terwijl ze die helemaal niet nodig heeft. Ze is zeer succesvol in Frankrijk en België. Een breder publiek gaat ze met haar nieuwe materiaal niet bereiken want er zijn tig jongere zangeressen die meer in dit genre succes hebben...
Dit vertelt ze zelf over de keuzes: Making of the album

Toen ik zag dat Lara eindelijk eens naar Nederland kwam voor een concert dacht ik er aan om kaartjes te kopen. Ik zag dat het ter promotie was van dit album. Echter zie ik maar af van het kopen van kaartjes, want ik val op Lara's grootse stem... En dit album biedt dat niet meer helaas.