Corpus Delicti - The Best Of (1998)

Frankrijk
Label: Cleopatra

1. The Lake (2:59)
  2. ...of All Desperations (4:08)
  3. Lorelei (4:48)
  4. Broken- (4:31)
  5. Dancing Ghost (3:12)
  6. Dust and Fire (7:07)
  7. Dragon Song (3:47)
  8. Treasures (4:24)
  9. Athmosphere (3:26)
  10. The Drift (4:49)
  11. Haunting Picture (3:43)
  12. The Awakening (8:03)
  13. Lies Spoken (11:36)
  14. Last Light (2:08)
jean maurice
deze Franse band had alle ingrediënten van vroege eighties post punk tot en met jaren negentig electronics. Dit was naar mijn mening de beste goth/wave band die Frankrijk ooit heeft voortgebracht! prachtige nummers als The Lake, Broken, Dust and Fire, Treasures, The Awakening, Lorelei en natuurlijk de PRACHTIGE cover van JD Atmosphere. Klasse!!!!!

perfume
Dit is met recht een van de beste postpunk/goth bands allertijden! Deze verzamelaar(en eigenlijk elk album) doet wat intensiteit en emotie betreft niet onder voor bijvoorbeeld Pornography van The Cure of Unknown Pleasures van JD of enig album van Bauhaus.Ook wat hun muziek en kwaliteit betreft kan Corpus Delicti zich met gemak meten met bovengenoemde bands. Jammer dat ze niet meer bestaan. Maar eigenlijk wel op het juiste moment gestopt vind ik. Namelijk toen ze op hun beste kunnen waren. Geen betreurenswaardige herhalingen zoals bij The Cure bijvoorbeeld! Gedenkwaardige band. Als je de zanger goed beluistert kan je je bijna niet voorstellen dat deze band afkomstig is uit Frankrijk. Zo Brits klinken ze. Geweldige zanger trouwens! Wat een stem en bereik!

Ik doe derhalve een oproep aan alle wavies/goths en postpunkies om deze band eens te beluisteren!

avatar van azra
ik wil deze cd heel graag hebben maar heeft iemand enig idee waar deze te koop is voor een niet al te dure prijs?
Of is deze cd zoals ik heb meegemaakt met Psychic TV, Nadat ik het fenomenale nummer Your Body van ze had gehoord kocht ik een cd maar dit viel tegen omdat het veel te rustig was. Is Corpus Delicti de groep die heerlijk goth maakt die allesbehalve saai is?

perfume
Dit is allesbehalve saai! Erg goede muzikanten. Dit is echte gothic-rock volgens de oude (early 80's) school. Het is nog het best te vergelijken met Bauhaus en Joy Division. Je kunt dit album met een gerust hart kopen als ik zo naar jouw top 10 kijk. Kun je het album niet gewoon bestellen bij je platenboer?

avatar van azra
Nee, ik kan hem zelfs via google nergens vinden. Heel raar, vandaar dat ik in mijn vorige bericht om advies vroeg . Want iedere dag wil ik hem meer en meer hebben.

avatar van Juul1998B
Ik heb ze pas ontdekt en heeel apart dat hier nog maar weinig stemmen en berichten bij staan?
Dit is Bauhaus gecombineerd met Joy Division, en man wat klinkt dit goed!
Post-punk/goth- rock op zn best.
madmadder johan de witt en luigifort ook iets voor jullie misschien?

avatar van johan de witt
Nooit van gehoord

avatar van Juul1998B
Is denk ik wel in de stijl waar je van houdt, gezien je top 10.

avatar van madmadder
Ik vind rockbands ontdekken al een tijdje niet meer zo interessant moet ik bekennen. Heb door een paar nummers heen geskipt en het klinkt niet interessant genoeg om hier een uitzondering voor te maken. Momenteel meer bezig met andere genres.

avatar van jeanmaurice
4 mei aanstaande een exclusief optreden in de Nieuwe Nor in Heerlen.

Corpus Delicti - Live

Juul1998B e.a.