Meridian Brothers - ¿Dónde Estás María? (2017)

Colombia
Wereld
Label: Soundway

1. ¿Dónde Estás María? (3:55)
  2. Canto Me Levantó (4:37)
  3. Yo Soy Tu Padre, Yo Te Fabriqué (5:19)
  4. Entra el Ritmo Antillano (4:49)
  5. Háblame Amigo, Citadino (4:19)
  6. Cumbia, Eres la Cumbia (5:13)
  7. Como Estoy en los Sesenta (4:27)
  8. Estaré Alegre, No Estaré Triste (3:49)
  9. Él No Está Muerto (4:33)
  10. No Me Traiciones (3:31)
avatar van E-Clect-Eddy
Een muzikaal apart gezelschap uit Colombia: op Discogs aangemerkt met Leftfield, Experimental en Psychedelic Rock boven op de Cumbia, Latin, Pop en Electronic. Het is redelijk toegankelijk maar ze kiezen duidelijk voor de minder plat getrapte paden. Het neigt dus naar Avant-garde wat mij betreft.

Naast de bekende Latin instrumenten meen ik ook een cello of viola te horen, het is in elk geval rijk geïnstrumenteerd en zit ook ruim in de percussie wat niet vreemd is voor een Latin band alleen hier is het vaak subtiel. De nummers kabbelen rustig voor in midtempo, een album waar je echt voor moet gaan zitten.

De titels van de meeste nummers zijn ook apart:

¿Dónde Estás María? - waar ben je Maria?
Canto Me Levantó - zang verheft me
Yo Soy Tu Padre, Yo Te Fabriqué - Ik ben je vader, ik heb je gemaakt/gefabriceerd
Entra el Ritmo Antillano - begint het Antilliaanse ritme
Háblame Amigo, Citadino - vertel maar op vriend, stedeling