Bob Mould - Black Sheets of Rain (1990)

Label: Virgin

1. Black Sheets of Rain (7:47)
  2. Stand Guard (5:30)
  3. It's Too Late (4:02)
  4. One Good Reason (6:20)
  5. Stop Your Crying (4:30)
  6. Hanging Tree (5:47)
  7. The Last Night (3:59)
  8. Hear Me Calling (4:56)
  9. Out of Your Life (3:30)
  10. Disappointed (4:08)
  11. Sacrifice - Let There Be Peace (5:34)
avatar van Oldfart
Een plaat voor een dag als gisteren als de putdeksels van de riolen beginnen te drijven. Kan een platentitel toepasselijker.

avatar van Oldfart
Sugar krijgt hier bij tijd en wijle wel wat ( verdiende) aandacht; waarom dit klassiek Mould album eigenlijk niet?
Omdat het wat ' zwaarder'is? Iets minder toegankelijk misschien?

avatar van Oldfart
Draait op dit moment weer eens:
zou bijvoorbeeld voor de fans van een raggende en stampende Neil Young een mooie aanvulling kunnen zijn, voor zover ze deze topper nog niet kennen natuurlijk

avatar van berwt
Als je zo blijft aandringen, dan zal er wel wat van aan zijn, zeker..?
Ik zal dat eens uitspitten.

avatar van Oldfart
ach, je doet je best hè....

avatar van dj maus
Wat een zwartgallige plaat.

Tracks 3 en 5 hebben in de verte wel iets opgewekts, maar erg overtuigend is het niet.

Voor dagen waarop je de gordijnen liever dicht laat.

avatar van Poepie34
Wat een top album! Ligt na 25 jaar nog altijd in mijn cd-speler!!!

avatar van Joshua68
Poepie34 schreef:
Wat een top album!
Eens! Maarre... is je cd-lade al 25 jaar stuk?

avatar van Poepie34
?

avatar van frolunda
Hardverscheurend album en één van mijn favoriete Herfst platen.

avatar van Coma Cat
Een echte herfstplaat inderdaad. Nog wel een beetje warm nu, maar Bob Mould levert hier weer een pareltje af. Wat een songwriter is hij toch, zowel bij Dü, Sugar als solo. Brokken emotie en ieder nummer heeft gewoon een memorabele riff