Weezer - Pacific Daydream (2017)

Label: Crush

1. Mexican Fender (3:09)
  2. Beach Boys (3:51)
  3. Feels Like Summer (3:15)
  4. Happy Hour (2:57)
  5. Weekend Woman (4:05)
  6. QB Blitz (3:17)
  7. Sweet Mary (3:42)
  8. Get Right (3:12)
  9. La Mancha Screwjob (3:27)
  10. Any Friend of Diane’s (3:34)
avatar van Sanderkeuh
Hopelijk is de muziek even mooi als de hoes.

avatar van the crook
Nou, dan zal ik je snel even uit de droom helpen: Weezer klinkt op Pacific Daydream als een stel uitgekakte veertigers. Snapt niet waar de drang vandaan komt om nog met de regelmaat van de klok een steeds maar zwakkere albums uit te brengen...

avatar van JVT
JVT
Deze is idd maar heel matig. Maar hun vorige was gewoon heel erg goed. Dus ze kunnen het zeker nog wel.
De hoes is wel echt prachtig

avatar van Marty McFly
the crook schreef:

U heeft de voorgaande 2 platen gemist?

avatar van the crook
Marty McFly schreef:

U heeft de voorgaande 2 platen gemist?

Zeker niet, ook die albums missen wat mij betreft de urgentie die Weezer in de jaren '90 wel had.

avatar van Bartjeking
Ik vond 'The White Album' dat vorig jaar nog verscheen echt een prima plaat. Maar dit kan ik maar moeilijk pruimen. Las op Allmusic.com nog een degelijke recensie, maar ik vind het een plaat die je misschien op de achtergrond in een loungebar aan zou zetten. 0 diepgang.
Misschien als ik ooit een lift aanschaf, dat ik hem daarin laat draaien.

avatar van KnightWolfheart
Hmmm.. ik ben er nog niet over uit. Het fijne aan Weezer is dat ze vaak veelzijdig uit de hoek kunnen komen, maar toch een eigen stijl kunnen behouden.

'Moderne' invloeden voeren hier de boventoon, waarbij ik naast de vocalen niet altijd evenveel Weezer kan terughoren. De meeste nummers zullen hierdoor nog even op mij in moeten werken.

Vooralsnog als score: