Mychael Danna & DeVotchKa - Little Miss Sunshine (2006)

Canada
Score / Pop
Label: Lakeshore

1. Mychael Danna en DeVotchKa - The Winner Is (3:04)
  2. DeVotchKa - Til the End of Time (3:56)
  3. DeVotchKa - You Love Me (4:02)
  4. Mychael Danna en DeVotchKa - First Push (1:05)
  5. No Man's Land (4:47)

met Sufjan Stevens

6. Mychael Danna en DeVotchKa - Let's Go (3:21)
  7. DeVotchKa - No One Gets Left Behind (1:14)
  8. Sufjan Stevens - Chicago (6:07)
  9. Mychael Danna en DeVotchKa - We're Gonna Make It (2:32)
  10. Mychael Danna en DeVotchKa - Do You Think There's a Heaven (1:23)
  11. Tony Tisdale - Catwalkin' (1:38)
  12. Rick James - Superfreak [Rocca Sound Remix] (4:13)
  13. DeVotchKa - La Llorona (3:24)
  14. DeVotchKa - How It Ends (5:39)
avatar van argus
Prima soundtrack voor de film Little Miss Sunshine (2006). Het was best een aardige film, maar de goede soundtrack heeft daar zeker toe bijgedragen. Nogal wat nummers zijn van de hand van de amerikaanse band Devotchka. Maar mooi zijn natuurlijk ook de aangepaste mix van "Superfreak" van Rick James en "Chicago" van Sufjan Stevens. 4*

neo (crew)
Frisse samenwerkung tussen Devotcha en Danna. Een typisch voorbeeld van een geslaagde wisselwerking, uitermate bekwaam gedaan. Danna was erbij geroepen nadat de regisseur hun muziek wilde gebruiken, en hij moest de score dramatiek toevoegen, iets waar zowel Devotchka als de regisseur niet veel vanaf wisten.Vooral die fijne, warme ritmes doen het em.

avatar van ronnievb
Vooral het openings en slotnummer bevallen me erg goed, vond het ook erg verrassend zoiets van DeVotchKa te horen. Verder ook leuk om Sufjan Stevens terug te horen, vooral tijdens de film werkt dit nummer erg goed.

Onnodige trvia: DeVotchKa betekent jong meisje in het slangvocabulaire van Anthony Burgess, schrijver van A ClockWork Orange.

avatar van neyonn
Leuk hoe ik altijd die beginscenes weer voor mij zie afspelen als ik de begintonen van "The winner is" hoor. Mooie soundtrack van een geweldige film

Ravenous
Ja ik dacht al, wat komt die muziek me bekend voor. Devotchka, heerlijk