Max Richter - Taboo (2017)

Score
Label: Deutsche Grammophon

1. Openings (2:13)
  2. The Inexorable Advance of Mr. Delaney (2:56)
  3. Song of the Dead (5:18)
  4. Zilpha (4:30)
  5. A Lamenting Song (1:49)
  6. Shadows (2:53)
  7. This Little Pig Went to Market (1:01)
  8. Zilpha (Recollection) (2:44)
  9. Song of the Beyond (2:36)
  10. I'd Hoped to Settle This… (2:07)
  11. Nocturnal (4:06)
  12. The Onrush of Events (2:05)
  13. Zilpha Alone (2:19)
  14. Attend to the Matter (1:26)
  15. Lamentation for a Lost Life (2:21)
  16. Taboo Lament (Antimatter Fellini Waltz) * (1:58)
  17. Celesta Taboo Lament [Title Edit] * (1:33)
avatar van thomzi50
Sterke score, met sombere ondertoon. 'Taboo' kan zich meten aan de betere werken van richter. Met name 'A Lamenting Song' en 'Lamentation for a Lost Life' zijn heel sterk, en gek genoeg krijg ik vooral bij dat terugkerende pianoloopje het idee: ik ken dit van ander Richter-werk. Maar dat is misschien omdat het zulke krachtige composities zijn dat ze zich meteen in het geheugen nestelen. (Deze twee nummers zijn op Spotify ook veruit het meeste gedraaid van deze score, vermoedelijk staan ze in enkele afspeellijsten.)