Decompoze - Decomposition (2007)

Label: L.A. Underground

1. Decomposition (1:50)
  2. Lap 2 (3:27)

met One Be Lo

3. Mica (Phone Check) (4:41)
  4. Same Song (0:55)

7. Brand Nu (4:19)

met Buff1 en Illite

8. Good Vibe (2:37)

met 14KT

9. Heart of tha Matter (4:16)
  10. React (3:23)

met Zhao-Ski

11. Chocolate Shake (3:53)

met Octane

12. Don't Stop, Don't Quit (1:12)
  13. We over Here (3:22)

met Octane, Illite en One Be Lo

14. Freakin Flo's (4:16)

met One Be Lo

15. Indy 500 (4:00)
  16. Outro (3:06)
  17. Good Vibe [Remix] (3:23)

met 14KT

Harco
De beste man zat ook op Masters of the Universe van Binary Star. Is dit wat?

avatar van Osiris Apis
Ik vind het zeker dope. Het is vergelijkbaar met One Be Lo en Binary Star.

De meeste beats zijn rustig en Decompoze is ook als mc goed. Hij produceert ook de meeste tracks op dit album.

Beetje jammer dat Indy 500 (dat ook op Masters of Universe stond) er weer op staat. Het is wel een erg goed nummer, daar niet van. Ik had het idee dat ik Freakin Flo's ook al kende. Ik weet alleen niet van welk album.

ruim 3,5*

avatar van thaw04
Heel relaxt album. Vooral Mica (Phone Check) vind ik een geniaal nummer. Ik kende de beste man nog niet totdat ik hem vaak hoorde terugkomen met One be lo. Hij zit in ieder geval op hetzelfde hoge niveau als One. Ook de korte nummers zoals bv. Don't Stop, Don't Quit en Same Song hebben een erg lekkere beat.

avatar van Korhymes
Hmmm, een heerlijk albumpje. Rustige beats, waar Decompoze zn stem goed op past. Hij heeft ook nog is een heerlijke flow met goede teksten. De featurings zijn ook allemaal top, ik herken een paar nog van Masters of the Universe. En Osiris, Freaking Flows staat op Waterworld, dus ik denk dat je hem daar van kent

Na 2 luisterbeurten een 4, maar het kan makkelijk nog een 4,5 worden

Korhymes schreef:

Yes, daar ken ik hem van. Bedankt.

Relax
Pfff wat een album is dit, nogmaals dank richting Korhymes.
Ik luisterde het gewoon.. maar ik wist niet dat het uit 2007 kwam.
Het klinkt als een album uit de Golden Age van Hip Hop, perfectie.

Relax
Jammer dat het album zo onbekend is.
Het is echt van ongekende hoogte.. het is zeg maar old school, maar dan nieuw... en ik durf het geen new school te noemen want het voeld old aan, in de positieve zin.

Wat een geweldig album!
Dit wordt mijn eerste post voor album van de week denk ik...
Mag niet zo onbekend blijven

avatar van hiphopisntdead
erg goed album, inderdaad.
Moet ook meer aandacht krijgen.

4.5*

avatar van FunkyMonk
Een album dat ik eigelijk al erg lang heb, maar om de een of andere reden heeft het nooit echt mn aandacht getrokken. Gisteren las ik hier alle positieve reacties, dus maar eens opgezet.

En idd, superchille plaat. Verzorgde, rustige producties, voorzien van zalige voice-samples en meer dan behoorlijke raps.

Helemaal mn stijl. Nogmaar enkele keren beluisterd, maar kan nu al zeggen dat dit, samen met Travel at yr own pace, behoort tot mn favoriete albums van 2007

avatar van Chrisseh
Ik heb 't zelfde 'probleem'. Dit album ligt al een hele lang tijd stof te verzamelen in het hoekje van m'n harde schijf, maar nu ik al deze positieve reacties hoor, misschien nog maar eens opzetten. Ik weet nog wel dat het me niet zo enorm kon bekoren een paar jaar terug toen ik het even snel beluisterde. Misschien omdat m'n verwachtingen na de 'Masters of the Universe' te hoog waren. Hopelijk binnenkort nog eens beluisteren!

Chrisseh schreef:

Ik vind dit zelfs wel van het nivo binary star.. Heb beide cd's en ze zijn allebei gewoon erg vet. Heerlijke chille sound.

avatar van Chrisseh
Mjah, zoals ik zei, ik moet hem maar weer eens tevoorschijn halen verder; heb je ooit One.Be.Lo - S.O.N.O.G.R.A.M. geprobeerd? Die vind je dan vast ook wel vet!

Rene1979
Die heb ik ook in mijn collectie ook erg vet.

avatar van Niek
Jeetje. Dit klinkt goed! Ijzersterke producties.

avatar van Niek
Brand Nu is een van de allervetste producties die ooit gehoord heb. Echt waanzinnig vette blazer. Heerlijke plaat dit!

avatar van FunkyMonk
Decompoze is een baas !!

Iemand een productielijst?

Decompoze - Decomposition (2xCD, Album) at Discogs
Decompoze heeft de meeste nummers zelf geproduceerd.

avatar van Niek
Thnks. Heb dat album van Octane & Illite ook maar toegevoegd. Daar is de producer van Brand Nu, Zhao-Ski, ook op actief. Evenals opnieuw One.Be.Lo en Elzhi.

avatar van hiphopisntdead
Niek schreef:

Heel erg word
Brand Nu is echt heel erg goed.

avatar van thgryda
Wow ik kende al een paar nummers van dit album, ik kwam hem ergens tegen en net beluisterd en moet zeggen: dit is zeker wel MOTU niveau zoals renee al zei, ik vind dit album misschien nog iets beter. Allessinds toegankelijker... voor nu een 4 maar kan zeker nog een halfje bij komen in de toekomst...