Fat Joe - Jealous One's Envy (1995)

Label: Terror Squad

1. Bronx Tale (3:55)

met KRS-One

2. Success (3:50)
  3. Envy (4:11)
  4. Gangbang (Interlude) (0:54)
  5. Fat Joe's in Town (3:42)

met Doo Wop

6. Part Deux (3:15)
  7. King NY (1:01)
  8. The Shit Is Real [DJ Premier Remix] (4:36)
  9. Fat Joes Way (1:01)
  10. Respect Mine (3:20)

met Raekwon

11. Watch Out (3:38)

met Armageddon, Big Pun en Keith Nut

12. Say Word (3:29)
  13. Success [DJ Premier Remix] (4:10)
  14. Dedication (3:24)
  15. Bronx Keeps Creating It (3:28)
Pauper
Toch wel het beste album van Fat Joe met een paar klassieke tracks.

avatar van FunkyMonk
Had nooit gedacht dat Fat Joe zó'n sterke plaat kon maken Ben écht aangenaam verrast, want ik kende hem altijd van zn recentere werk (waar hij wel degelijk sucked). Maar ik vond hem bij DITC wel zeer degelijk rappen dus besloot ik eens zn oudere werk te gaan beluisteren (op aanraden van Raffael). Heb hem net een paar keer beluisterd, en ben erg onder de indruk

avatar van JLjuju
The Shit is Real is een goed nummer. Ik ben benieuwd naar dit album, ik ga es rondzoeken.

avatar van P Jay
Even goed als zijn debuut. Gewoon recht voor je rap gangsterrap met harde sterke beats door o.a. Premo, Diamond D, L.E.S., Domingo,... Mafioso sfeertje dat perfect past bij de donkere producties en harde rhymes. Fat Joe is niet de beste MC maar zijn flow is hier nog zeer genietbaar. Leuk nineties album zoals zijn debuut "Represent" uit '93.

grimy_jason
Big Pun vermoordt die track Watch Out. Beste moment op deze cd is dan ook wanneer Big pun zijn verse op Watch Out mag beginnen spitten.

Nocturnal
Deze cd is classic. Say Word is een geweldige track. Eveneens Success.

avatar van -marco-
Dit is toch wel het betere werk van de vette Joe!!

Harco
Envy is één van de dikste summer anthems aller tijden.

avatar van principal2000
Nog een sterk album van de dikke hispanic. Het is eigenlijk een passend vervolg op zijn debuut. Harde, maffioso tracks waarbij de productie door de top in hip-hop is gedaan. Resultaat is een sterk album van een man die hierna ervoor koos om het zwaar matige pad te gaan bewandelen. Hij heeft dus wel 2 redelijke classics afgeleverd voor degenen die hem alleen van na deze periode kennen.

avatar van KILLERBEE99
Het 2de album dat ik geluisterd heb van de man, klinkt allemaal erg leuk!

De Schaafkaas
Van tijd tot tijd kent het album zijn momenten, maar de interludes en de twee goedkope remixen (honstely, waarom een remix van een track die al twee jaar oud is?) zijn toch minpuntjes. Het overdreven 'gangster' gebeuren a la Scarface is ook niet echt passend.

Maar zoals gezegd; er zitten ook enkele pareltjes op, waaronder Succes, Say Word en Envy. Dit maakt het toch nog een ruime voldoende. Het is in ieder geval zijn beste plaat tot op heden en beter dan zijn debuut uit '93.

avatar van MAS
MAS
Ik vind deze denk ik ook wat beter dan zijn debuut. Het overdreven gangsta thema vind ik eigenlijk wel grappig.

avatar van DarkoMarco
Het eerste album wat ik uitcheck van Fat Joe. Eerder had ik 'Aloha' gehoord waat mijn vrienden gek op waren. Deze track wil ik duidelijk bij het grof vuil zetten zeer pijnlijk

Maar goed dat ik dit absoluut niet over zijn oude werk kan zeggen. Het album is toch wel een 'classic' te noemen. Joe rapt goed en is is hier niet commercieel op.
Lyrics is het dus allemaal prima voor elkaar, net als de beats.
Fat Joe rapt over het geheel agressief en dit heeft ook zijn werking.

De skit van The Warriors hoor ik nu voor de 2e x (dit was ook al te horen op 'This or That'.

Nummers als:
- Bronx Tale
- Succes (niet de remix)
- Envy
- The Shit Is Real (Dit is echt ongelofelijk krachtig)
- Respect Mine
- Say Word
- Bronx Keeps Creating It

Maken het album

jammer van de matige skits

Ook jammer van: Dedication, bijna alleen maar props.

Helaas te weinig stemmen! Verdient meer.

(Overdreven gansta thema?)

Joe's Classic

- 4.0* (als Dedication of de remix was vervangen door een classic, was het een 4.5 geworden)

avatar van Nr.4
Kwam deze van de week tegen in de platenzaak, tof album van Fat Joe. Met de Still versie van hem van deze plaat ging het grotendeels mis, daarna nog maar enkele tracks die ik hard vind. Maar dit album is wel kwaliteit. Rauwe hiphop van een MC die wat betreft stem en overtuigingskracht altijd top zal blijven, maar die helaas niet meer van dit soort dingen weet te maken. Toffe openingstrack met The Shit is Real mijn favoriete track.

avatar van Nr.4
Blijft een dope plaat, maar Envy kan ik niet verdragen. Primo's remix van The Shit Is Real keihard, die van Success doet me minder.

Samen met all or nothing het beste werk voor mij van hem.