Wu-Tang: The Saga Continues (2017)

Label: eOne

1. RZA - Wu-Tang the Saga Continues Intro (1:31)
  2. Redman en Inspectah Deck - Lesson Learn'd (3:22)
  3. Hue Hef en Raekwon - Fast and Furious (3:42)
  4. Famous Fighters [Skit] (1:20)
  5. Method Man - If Time Is Money (Fly Navigation) (3:53)
  6. Killah Priest, Chris Rivers en Method Man - Frozen (4:09)
  7. Ghostface Killah - Berto and the Fiend [Skit] (0:45)
  8. Sean Price, Ghostface Killah, Method Man en RZA - Pearl Harbor (4:58)
  9. Wu-Tang Clan en Redman - People Say (4:24)
  10. Family [Skit] (1:06)
  11. Swnkah en RZA - Why Why Why (4:00)
  12. R-Mean, Mzee Jones en Method Man - G'd Up (4:24)
  13. Wu-Tang Clan en Streetlife - If What You Say Is True (3:55)
  14. RZA - Saga [Skit] (0:58)
  15. Redman en Method Man - Hood Go Bang! (1:32)
  16. Steven Latorre, Ghostface Killah, Cappadonna en RZA - My Only One (4:44)
  17. Message (2:05)
  18. RZA - The Saga Continues Outro (0:45)
avatar van lowieke
hoes belooft wat..

avatar van ArthurDZ
Eerste single People Say vind ik eigenlijk verrassend lekker! Leuk die oldschool-vibe!

avatar van mjk87
Goede hoes. Wat is de reden dat WU-Tang-leden steeds als gastartiest erbij staan?

mjk87 schreef:

Ik denk dat zij de uitvoerend artiesten zijn, maar MuMe biedt die weergave niet omdat ‘Wu-Tang Clan’ als artiest is opgegeven.

avatar van MJ_DA_MAN
Een volwaardig Wu-album is het ook niet echt; er staat bijv. ook Wu-Tang i.p.v. Wu-Tang Clan op de cover. Ook wordt het niet te koop aangeboden als een Wu-Tang Clan-album op webshops. Daarnaast ontbreken GZA en U-God. Meer een Mathematics (producer van de plaat) vs. Wu-Tang-album dus.

Edit: inmiddels ook maar gewijzigd.

avatar van Johnny Marr
People Say klinkt dope!

avatar van ThingMan
Heb hier veel zin in! People Say en Lesson Learn'd klinken top! Wel erg jammer dat GZA en U-God ontbreken. Is voor een echte liefhebber wel een minpunt. Maar ga hem luisteren zodra ik hem heb.

avatar van ThingMan
Ha! GZA ontbreekt niet. Hij staat op If What You Say Is True. Wat een relaxte plaat is dit. Frozen, Pearl Harbor, Why Why Why, G'd Up, Hood Go Bang zijn vette nummers. Deze gaat komende tijd zeker op repeat.

avatar van -marco-
Damn!!! Dit klinkt zeer aangenaam!!

avatar van Marciano Coffie
Wat ik tot nu toe heb gehoord (nog geen ster(ren)) is dat de producties echt meer bij de Wu hoort dan A Better Tommorow.

Lyrics zijn ook aanwezig maar de saamhorigheid is heel laag bij dit album. Ze zijn niet echt op elkaar afgestemt, ondanks het ontbreken van U-God. Gasten als Ghost Face en Masta Killa waren niet boeiend terwijl Ghost een dikke hook had bij Pearl Harbor. Als hij ook een verse had in dat nummer, was het helemaal goed geweest

Hood Go Bang is ook zonde omdat Redman een zieke hook had maar geen verse. Why. Dit schreeuwt om een harde delivery van deze guy.

Ik ben het nu voor de 2de keer aan het luisteren. Een cijfer/ster komt eraan.

avatar van 'rens.
Method man kaapt overal de show

avatar van Kos
Kos
Positief: niet zoals gevreesd commerciele meuk.

Negatief: gewoon af en toe vrij saaie producties, ondanks dat de rappers in vorm zijn.

enkele uitschieters Lesson Learned, Fast & Furious, Pearl Harbour.

EN KAP EENS MET DIE DOMME REFREINTJES!

Icon E
Hear hear. Voor domme refreintjes hebben we de top 40 opgericht.

avatar van thgryda
Enerzijds vind ik het veel scherper klinken dan zowat alles sinds Wu-Tang Forever (enkele solo's buiten beschouwing gelaten). De producties zijn niet vernieuwend maar klinken wel bij vlagen erg lekker en ik hoor ook scherpe MC's met vooral Redman en Method Man die er bovenuit steken en de show stelen.

Maar anderzijds hoor ik op pakweg 1/3de van het album nog steeds wat auto-pilot nummers met saaie beats en niet al te geïnspireerde rappers (beetje wat ze de laatste 15 jaar lieten horen) en worden enkele nummers verneukt door triestige refreintjes.

Maar een album halfvol lekkere nummers en halfvol matige tracks is al veel meer dan ik verwacht had. Mede door enkele van de heel lekkere uitschieters, ga ik dan ook voor een 3.5/5.

avatar van Rudi1984
Een B-release zoals we er al zoveel hebben van/rondom Wu-Tang. Mathematics vergaloppeert zich niet snel, maar doet hier ook weinig spannends. Luistert lekker weg, veel meer of minder is het niet.

Op Discogs staat dit album, voor mij ook wel logisch, bij de Wu Tang Clan:
Wu-Tang Clan Discography at Discogs

avatar van Rudi1984
Vind ik niet logisch. Als je dit soort albums ertussen zet is het einde zoek. Wanneer is het dan nog de Wu-Tang Clan? Er zijn zoveel grensgevallen dat het enorm onoverzichtelijk wordt.

Begrijp ik het nou goed dat alleen U-God niet te horen is? Dan is het zooitje toch behoorlijk compleet?

avatar van Silky & Smooth
ODB ook niet.

avatar van Silky & Smooth
Volgens mij is het wel een Wu-Tang Clan album, maar mag het niet zo genoemd worden omdat U-God niet meedoet.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Als ik 15 beats maak. En ik krijg 1 voor 1 Wu-Tang Clan leden thuis bij me langs die elk een stukje in komen rappen. Dan is dat toch geen Wu-Tang Clan album?

avatar van bennerd
Jordy schreef:

Het kan in mijn ogen wel een Wu-Tang-project zijn dat uitgebracht wordt onder de artiest "Wu-Tang Clan". Maar je hebt wel een goed punt.

avatar van MJ_DA_MAN
HipHopDX omschreef het album als volgt:
Longtime Wu-Tang Clan DJ and producer Mathematics has spearheaded a compilation titled Wu-Tang: The Saga Continues. While it’s not technically a new album from the group, but it’s the next best thing.

The project is best compared to Chamber Music and Legendary Weapons, two albums with the Wu-Tang branding that featured much of the group as well as contributors from outside the family tree.

Daar kan ik me prima in vinden. Het is overigens ook níet als een Wu-Tang Clan-album uitgebracht.

Jordy schreef:

Maar dan ben je wel waanzinnig cool!

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Haha wat zouden m'n buren wel niet denken

ik vind dit album over het algemeen wel beter dan A Better Tomorrow. Wel lijkt Method Man hier veel meer energie ingestoken te hebben dan de andere leden.

avatar van Kos
Kos
Haha wat zouden m'n buren wel niet denken

'We're down here in Hillie Verse'um'

avatar van bennerd
People Say, zo hoort het dus.

avatar van Septua
Before even releasing The Saga Continues, the project’s architects made clear that it isn’t a canonical Wu-Tang Clan album; RZA has pegged the offering as a curated collection of treasures from the Wu collective, and the project is billed to “Wu-Tang” and not “Wu-Tang Clan,” which is apparently an important distinction.
- Pitchfork

Stiekem wel jammer. Ga alsnog dit album met plezier beluisteren.

avatar van VforVictor
Vind em tegenvallen, de beats doen me niet zoveel, wel goed gerapt though..

avatar van Marciano Coffie
Beter dan A Better Tomorrow maar geen harde plaat. Er is geen samenhang tussen de leden en dat heeft niet alleen met U-God's afwezigheid te maken. Ghost was bijvoorbeeld zwaar teleurstellend, los van zijn hook in Pearl Harbor. Dat is tevens mijn favoriete track want Sean P sloopt in zijn verse.

RZA was verassend goed maar Method Man was de beste. Hij had echt zin om zijn verses met overtuiging te spitten.

Jammer. Raekwon was ook niet echt aanwezig terwijl hij met The Wild volop H.A.M ging dus ja. Rare zaken.

3,5 ster.

avatar van VforVictor
Minder album idd, de beats vind ik niet echt passen bij de leden van de Wu, de raps zijn alleraardigst maar het komt allemaal niet echt uit de verf.. 3 sterren

avatar van Timo710
Thibaut V schreef:
Klinkt als een gemiddelde liveshow van de wu-tang clan.