Alex Lahey - I Love You Like a Brother (2017)

Australiƫ
Label: Dead Oceans

1. Every Day's the Weekend (3:10)
  2. I Love You Like a Brother (2:50)
  3. Perth Traumatic Stress Disorder (2:15)
  4. I Haven't Been Taking Care of Myself (3:46)
  5. Backpack (3:59)
  6. Awkward Exchange (3:51)
  7. I Want U (3:48)
  8. Lotto in Reverse (4:00)
  9. Let's Call It a Day (4:19)
  10. There's No Money (3:54)
avatar van Gretz
Fijn gruizig pop/rock plaatje, voor de liefhebbers van o.a. Courtney Barnett en Ali Barter.

avatar van Sunderland
De dame in kwestie heeft live ook een geweldige stem en een prettige houding op het podium. Geen hoogstaande muziek maar het klinkt gewoon prima!

Courtney Barnett hoor ik er niet in, maar het doet me meer denken aan het lieve zusje van Paramore.

avatar van 123poetertjes
Australische gitaarchicks verschijnen inmiddels bij bosjes (Ali Barter, Alex the Astronaut, Ruby Fields, Sloan Peterson...) en kan die ontwikkeling alleen maar toejuichen want ze hebben stuk voor stuk een erg prettige achteroverleunende fuck it-attitude die me erg bevalt, met veelal zeer aardige teksten. Dit is ook weer zo'n fijn plaatje, doet wat het moet doen en ook behoorlijk goed.

thrm
Ik vind het echt een belediging voor Courtney Barnett dat ze door allerlei muziek-journalisten en 'liefhebbers' in verband wordt gebracht met dit omhooggevallen wicht. Het doet mij eerder denken aan iemand al Avril Lavigne. Eenvoudige tienerpop met wat tamme gitaartoevoeging om het een zogenaamd rauw randje mee te geven. Die teksten zijn ook niet meer dan wat eenvoudige rijmelarij. En daar doet het benoemen van 'Mulholland Drive' of Wes Anderson helemaal niets aan af. Het enige wat het bewerkstelligt is dat er een schijn van iets alternatiefs of dwars mee wordt gewekt. Wat dat betreft is ze daar blijkbaar bij menigeen in geslaagd maar niet bij mij.