Kawehi - Boneyard Vol. 1 (2017)

1 stem

Uitgebracht in eigen beheer

1. Girl Gone Good (3:52)
  2. Gguu (3:21)
  3. On the Radio (3:23)
  4. A Pig's Flight (3:53)
  5. Troll (5:46)
avatar van E-Clect-Eddy
De tweede beluistering bevalt beter. Kawehi is op YouTube vooral bekend van heel fijne covers die ze in haar eentje maakt met behulp van een sample-board dan wel begeleid zij zich met een piano of gitaar. Door de opbouw van laag na laag aan stem-samples klinken die covers evenwel alsof ze door een band gespeeld worden.

Dit is een album met originele compositie's en daarmee is het moeilijker succes en waardering voor te krijgen dan voor een cover van NIN's Closer, Tears for Fears' Mad World of The Way You Make Me Feel van Michael Jackson.

Girl Gone Good wordt heerlijk op een gitaar geragd, lijkt nog het meeste op een Rock nummer.

Gguu fijn ingetogen nummer.

On the Radio is het meest Poppy nummer.

A Pig's Flight intieme Pop, deels akoestische gitaar.

Troll veel elektronische bliepjes in een Pop Rock stijl leunt veel op synths en effecten. Midtempo en het meest catchy nummer... alleen echt goede hooks ontbreken. Wel tekstueel meest aansprekend nummer van de EP.

Kawehi heeft en kan alles wat nodig is om een succesvolle act te worden, fijne stem, aantrekkelijk, toegankelijke nummers... maar met de release-lawine van de afgelopen weken zou het best kunnen dat deze op de plank blijft liggen. Ook ik heb vandaag pas tijd gemaakt voor een luisterbeurt, niet handig want vanavond staat ze in Amsterdam op het podium. Maar als ik kan kiezen dan ga ik liever na Slowdive / Blanck Mass - maar ja, je mag haar niet met deze veteranen vergelijken.