The Wishing Tree - Carnival of Souls (1996)

Label: Castle

1. Evergreen (5:52)
  2. Starfish (3:08)
  3. Nightwater (4:23)
  4. Hall of Memories (4:10)
  5. Midnight Snow (6:01)
  6. Night of the Hunter (3:58)
  7. Fire-Bright (3:06)
  8. Thunder in Tinseltown (4:34)
  9. Empire of Lies (5:32)
  10. The Dance (2:57)
avatar van itbites
Aardige CD met Steve Rothery op gitaar en de eerste drummer van Enchant (Paul Craddick). Zangeresje is het (toenmalige, in ieder geval) liefje van laatsgenoemde en heeft een zeer zoet stemmetje, maar zeker niet slecht.
Niet alle nummers zijn even pakkend, maar het openende Evergreen is bijvoorbeeld een prachtig liedje met mooi gevoelig gitaarspel. Verder wat doorsnee, wat mij betreft.

Kingsnake
Heerlijk dromerige ballads en soft-rock.

Mooie zoete stem en subliem bluesy gitaarwerk van Steve Rothery van Marillion.
Op drums Paul Craddick van Enchant en op bas Pete Trewavas (ook van Marillion).

Vooral de akoestische liedjes kunnen saai overkomen.
Maar de soft-rock liedjes zijn zeer zeker de moeite waard.

avatar van Papartis
Luister dan ook eens naar Karnataka.

avatar van petdetect
Thunder in Tinseltown blijft voor mij toch een heerlijk pakkende compositie.

avatar van sander.h
Ik had hier blijkbaar nog niet op gestemd.
Maar een heel mooi album dit. Hannah Stobart heeft een bijzonder prettig stemgeluid, dat ook moeiteloos overeind blijft als ze het alleen met een akoestische gitaar als begeleiding moet doen (zoals bijvoorbeeld in Starfish).

Mijn voorkeur gaat echter uit naar de atmosferische rocknummers.
Evergreen en Midnight Snow behoren tot het beste dat Rothery ooit heeft opgenomen, echt wonderschoon.

Ozric Spacefolk
Ik houd normaliter helemaal niet van dit soort dromerige muziek.

Maar eentje in mn collectie is toch leuk, dus dan maar deze.

Heerlijke zoete pop met mooi gitaarwerk van mijn held Steven Rothery.
Mooi aan elkaar gedrumd door Paul Craddick van Enchant.

Ik heb er geen verstand van. Maar volgens mij kan de zang beter. Rauwer.

avatar van ProgMetal
Hannah Stobart………………….
Neemt je mee in deze eerste van de twee albums en is een perfecte match bij de muziek die Steve Rothery hier neerlegt. Was bijzonder genoeg om de tweede blind aan te schaffen en nog steeds een lekker rustpuntje waar je heerlijk van kunt genieten.

avatar van Mssr Renard
Met de jaren wordt deze plaat vermoeiender om naar te luisteren. Toen ik hem kocht vond ik hem erg gaaf, met name door het gitaarspel van Steve Rothery. Maar nu kom ik amper door de songs heen. Sowieso zijn de akoestische liedjes niet de moeite waard en staat de hijgerige en kreunende stem van Hannah me erg tegen.

In de kern staan hier wel 3 of 4 goede songs op, maar ik zou ze liever gehoord hebben met een andere zanger(es). Nee, ik kan hier niet meer van genieten.